К ПРОБЛЕМЕ ВЗАИМОСВЯЗИ ЯЗЫКА И КУЛЬТУРЫ В ПРОЦЕССЕ ПРЕПОДАВАНИЯ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА
Аннотация
В статье представлен анализ подхода к обучению иностранному языку в вузе средствами взаимосвязи языка и культуры страны изучаемого иностранного языка, который позволяет студентам расширить свои лингвистические и страноведческие знания и обеспечивает более активное решение практических, общеобразовательных, развивающих и воспитательных задач.
Источники
- Brier J. Cultural Understanding through Cross-Cultural Analysis // Heusinkveld P. Pathways to Culture: Readings on Teaching Culture in the Foreign Language Class. Yarmouth: Intercultural Press, Inc., 1997. P. 561-569.
- Brooks N. The Analysis of Language and Familiar Cultures // The Cultural Revolution in Foreign Language Teaching: A Guide for Building the Modern Curriculum. Skokie, Illinois: National Textbook Company, 1975. P. 19-31.
- Kramsch C. Context and Culture in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press, 1994. 295 p.
- Lafayette R. Evaluating Cultural Learnings // The Cultural Revolution in Foreign Language Teaching: A Guide for Building the Modern Curriculum. Skokie: National Textbook Company, 1975. P. 104-117.
- Moore Z. The Portfolio and Testing Culture // Heusinkveld P. Pathways to Culture: Readings on Teaching Culture in the Foreign Language Class. Yarmouth: Intercultural Press, Inc., 1997. P. 617-644.
- Patrikis P. Language and Culture at the Crossroads // Singerman A. Toward a New Integration of Language and Culture. Reports of the Northeast Conference on the Teaching of Foreign Languages. Middlebury: Northeast Conference, 1989. P. 13-24.
- Robinson G. The Magic-Carpet-Ride-to-Another-Culture Syndrome: An Alternative Perspective // Pathways to Culture: Readings on Teaching Culture in the Foreign Language Class / Heusinkveld P. (ed.). Yarmouth: Intercultural Press, Inc., 1997. P. 75-95.
Информация об авторах
Информация о статье
История публикации
- Опубликована: 14 октября 2014.
Ключевые слова
- культура
- иностранный язык
- лингвострановедение
- знания и навыки
- высшая профессиональная школа
- личность
- ценностные ориентации
- culture
- foreign language
- culture-oriented linguistics
- knowledge and skills
- higher professional school
- personality
- value orientations
Copyright
© 2014 Автор(ы)
© 2014 ООО Издательство «Грамота»