PHRASEOLOGICAL UNITS IN N. V. GOGOL'S PUBLICISM AND MODERN MASS-MEDIA
Abstract
The article is devoted to the questions of phraseological units functioning in N. V. Gogol's publicistic texts and modern mass-media. The problems of a phraseological unit stylistic transformation and speech mistake are considered.
References
- Вечевой центр: рекламное издание. 18.12.2009. 8 c.
- Гоголь Н. В. Избранные статьи. М.: Современник, 1980. 332 с.
- Новгород: городская еженедельная газета. 2010. № 3. 20 с.
- Фразеологический словарь современного русского языка / под ред. А. И. Молоткова. СПб.: Вариант, 1994. 544 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: July 20, 2010.
Keywords
- фразеологизм
- вариантность
- трансформация
- преобразование
- стилистический приём
- речевая ошибка
- phraseological unit
- variance
- transformation
- conversion
- stylistic technique
- speech mistake
Copyright
© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC