• Original research article
  • November 22, 2013
  • Open access

ON ORGANIZATION OF COURSE “THE GERMAN LANGUAGE FOR SCIENTIFIC PURPOSES”

Abstract

The article considers the features of teaching a foreign language for scientific purposes to higher education establishment teachers in the system of further training. The structure of the course “The German language for scientific purposes” is analyzed. The objectives of the course, its thematic and linguistic content are discussed. The criteria for the selection of text material, methods and techniques of in-class and independent work are suggested.

References

  1. Богатырева Н. А., Ноздрина Л. А. Стилистика современного немецкого языка. Изд-е 2-е, испр. М.: Иностранные языки, 2008. 336 с.
  2. Гвишиани Н. Б. Язык научного общения: вопросы методологии. Изд-е 2-е, испр. М.: Изд-во ЛКИ, 2008. 280 с.
  3. Дридзе Т. М. Текстовая деятельность в структуре социальной коммуникации. М.: Наука, 1984. 268 с.
  4. Сидоренко П. А. Методика обучения студентов технического вуза монологической речи на английском языке в ситуациях профессионально-ориентированного общения: дисс. … канд. пед. наук. М., 2003. 243 с.

Author information

Tamara Nikolaevna Belenyuk

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: November 22, 2013.

Keywords

  • иностранный язык для научных целей
  • компетенция
  • отбор материла
  • задания и приемы
  • работа с текстом
  • контроль
  • самоконтроль
  • foreign language for scientific purposes
  • competence
  • selection of material
  • tasks and techniques
  • work with text
  • control
  • self-control

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)