ON ISSUE OF CREATING LEARNING AIDS COMPLEX ON “RUSSIAN LITERATURE” DISCIPLINE FOR FOREIGN STUDENTS-PHILOLOGISTS
Abstract
In the article the issue of learning aids complex creation on Russian Literature for foreign students-philologists is considered. It is accentuated that learning aids complex will not only help students to acquaint with the artistic world of the prominent Russian writers and poets in chronological order but also to get ready for the state final interdisciplinary exam on “Russian Literature” discipline. Special attention is paid to the analysis of the existing textbooks and learning aids on Russian Literature for foreign students.
References
- Государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению 540300 Филологическое образование. М., 2005.
- Государственный образовательный стандарт по русскому языку как иностранному. Первый уровень. Общее владение / гл. ред. Н. П. Андрюшина, Г. А. Битехтина, А. С. Иванова. СПб., 1999.
- Жарикова Е. Е. Изучаем русскую литературу II половины XIX века. Комсомольск-на-Амуре: Изд-во АмГПГУ, 2010. 141 с.
- Жарикова Е. Е. Русская литература и культура для студентов-иностранцев: теоретический и практический материал. Комсомольск-на-Амуре: Изд-во АмГПГУ, 2009. Ч. 1. 107 с.
- Жарикова Е. Е. Русская литература и культура для студентов-иностранцев: теоретический и практический материал. Комсомольск-на-Амуре: Изд-во АмГПГУ, 2009. Ч. 2. 119 с.
- Якимова А. В. Словарь литературоведческих терминов для иностранных студентов. Комсомольск-на-Амуре: Изд-во АмГПГУ, 2012. 51 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: January 27, 2014.
Keywords
- комплекс учебных пособий
- русская литература
- иностранные студенты-филологи
- государственный итоговый междисциплинарный экзамен
- средства обучения
- литературоведческая терминология
- дидактическая модель
- learning aids complex
- Russian Literature
- foreign students-philologists
- state final interdisciplinary exam
- teaching means
- literary terminology
- didactic model
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC