“INITIAL SONG” OF FATIH KARIM
Abstract
The author of the article states that Fatih Karim’s early creations can be considered along with the circumstances of his personal destiny and interest in literature and public life as the source of this original poet. The literary principles of their organization, motif-figurative and subject structure underlie the poetic world, created by the poet, and determine the nature of the artist’s aesthetic ideal.
References
- Борев Ю. Б. Эстетика. Теория литературы: энциклопедический словарь терминов. М.: Астрель; АСТ, 2003. 575 с.
- Бройтман С. Н. Лирический субъект // Введение в литературоведение. Литературное произведение: основные понятия и термины: учеб. пособие / под ред. Л. В. Чернец. М.: Высшая школа; Академия, 2000. С. 141-153.
- Карим Ф. Произведения: в 3-х т. Казань: Татарское книжное издательство, 1979. Т. 1. 320 с.
- Квятковский А. П. Поэтический словарь. М.: Советская энциклопедия, 1966. 376 с.
- Корман Б. О. Лирика Некрасова. Воронеж: Изд-во Воронежского ун-та, 1964. 390 с.
- Мазитов З. М. Фатих Карим: очерк жизненного и творческого пути. Казань: Татарское книжное издательство, 1963. 172 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: April 1, 2015.
Keywords
- татарская поэзия
- исток
- мотив
- лирический герой
- герой ролевой лирики
- лирический субъект
- пастораль
- идиллия
- эстетический идеал
- the Tatar poetry
- source
- motif
- lyrical hero
- hero of role lyrics
- lyrical subject
- pastoral
- idyll
- aesthetic ideal
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC