CREATING A TUTORIAL ON PROFESSIONAL ENGLISH ON THE BASIS OF AUTHENTIC MATERIALS OF A VOCATIONAL SUBJECT
Abstract
Nowadays teaching profession-oriented language requires creating new teaching materials. The article describes the development of a tutorial on English for Specific Purposes on the basis of authentic materials of a vocational subject. The content of the above mentioned tutorial, principles of material and task selection for teaching English to students of engineering specialty in the sphere of vocational activity are presented.
References
- Агабекян И. П., Коваленко П. И. Английский для технических ВУЗов. Ростов-на-Дону: Феникс, 2004. 352 с.
- Баева О. А. Основы риторики и бизнес-коммуникации. M.: ЮНИТИ-ДАНА, 2005. 328 с.
- Беляева А. С. Учитесь читать литературу по специальности на английском языке. М.: Высшая школа, 1987. 135 с.
- Березовская O. M., Болсуновская Л. M., Замятин В. M. Engineering Mechanics (English for Specific purposes). Томск: Изд. Томского политехнического университета, 2011. 188 с.
- Варламова И. Ю. Основы деловой и языковой коммуникации. Тесты, практические упражнения и упражнения для самостоятельной работы студентов инженерных специальностей. М.: РУДН, 2013. 78 с.
- Варламова И. Ю., Будильцева M. Б. Деловой этикет. Деловая коммуникация. М.: РУДН, 2011. 149 с.
- Гусевская Н. Ю. Проблема и опыт создания учебного пособия по английскому языку // Гуманитарный вектор. 2011. № 1 (25). С. 29-32.
- Девина Л. И. Реализация компетентностного подхода в учебном пособии по английскому языку для студентов-юристов // Вестник МГЛУ. 2012. № 12 (645). С. 101-109.
- Демина А. А., Олейник А. Н. Английский язык: пособие для аспирантов. Томск: Изд-во ТПУ, 2000. 144 с.
- Кузин Ф. A. Культура бизнес-коммуникации. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2007. 320 с.
- Лавриненко Б. Н. Психология и этика бизнес коммуникации. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2004. 415 с.
- Мюллер В. К. Англо-русский словарь. М.: Русский язык, 1992. 2106 с.
- Панфилова A. П. Бизнес-коммуникация в профессиональных сферах. СПб.: Знание, 2004. 495 с.
- Полякова Е. И. Социокультурная, коммуникативная и профессиональная составляющие языковой подготовки будущих специалистов // Альманах современной науки и образования. Тамбов: Грамота, 2015. № 2 (92). С. 100-102.
- Полякова T. Ю. Английский язык для инженеров. М.: Высшая школа, 1998. 436 с.
- Anderson J. R. Learning and Memory: An Integrated Approach. N.J.: John Wiley & Sons, 2000. 279 p.
- De Keyser R. M. Practice in Second Language: Perspectives from Applied Linguistics and Cognitive Psychology. N.Y.: Cambridge University Press, 2007. 304 p.
- Dörnyei Z. Communicative Language Teaching in the 21st Century: the Principled Communicative Approach // Perspectives. 2009. Vol. 36 (2). P. 33-43.
- Dörnyei Z. Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. 164 p.
- Dörnyei Z. The Psychology of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press, 2009. 339 p.
- Dörnyei Z., Ushioda E. Teaching and Researching Motivation. Harlow: Longman, 2010. 304 p.
- Grellet F. Developing Reading Skills. A practical Guide to reading Comprehension Exercises. CUP: National Centre for English Language Teaching and Research, 1981. 252 p.
- Hibbeler R. C. Engineering Mechanics. Statics. Prentice Hall, Inc., 1995. 574 p.
- Hood S., Solomon N., Burns A. Focus on Reading. CUP: National Centre for English Language Teaching and Research, 2002. 134 p.
- Hornby A. S., Gatenby E. V., Wakefield H. The Advanced Learner’s Dictionary of Current English. М.: Сигма-Пресс, 1996. 2000 c.
- Savignon S. J. Communicative Competence: Theory and Classroom Practice. CUP: Addison - Wesley Publishing Company, 1983. 322 p.
- Thornburry S. How to Teach Grammar. CUP: Pearson Education Limited, 1999. 182 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 1, 2015.
Keywords
- учебное пособие
- коммуникативная компетенция
- английский язык для специальных целей
- аутентичные материалы
- модель «скрытого обучения»
- tutorial
- communicative competency
- English for Specific Purposes
- authentic materials
- model of ‘latent learning’
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC