• Original research article
  • May 1, 2015
  • Open access

ANALYSIS OF LINGUISTIC NEEDS OF STUDENTS OF NON-LINGUISTIC INSTITUTION OF HIGHER EDUCATION AS A BASIS FOR THE DEVELOPMENT OF WORKING PROGRAM ON PROFESSIONAL FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article presents the analysis of linguistic needs of senior students of the National Research Tomsk Polytechnic University, which are necessary to take into consideration while developing programs in professional foreign language. As the results of the questionnaire survey show, not all students have a high motivation to its learning; the majority lacks the clear vision of spheres of its application.

References

  1. Баранова А. В., Болсуновская Л. М., Коротченко Т. В., Матвеенко И. А. Проблема эффективности языковой подготовки инженера при переходе на двухуровневую систему образования // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 2 (20). С. 40-44.
  2. Болсуновская Л. М., Матвеенко И. А. Диверсификация методик обучения иностранному языку в условиях перехода на многоуровневую систему профессиональной подготовки специалистов (на примере Института геологии и нефтегазового дела) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2010. № 1 (5). Ч. I. C. 42-46.
  3. Chstelidou D. Needs-Based Course Design: The Impact of General English Knowledge on the Effectiveness of an ESP Teaching Intervention // Social and Behavioral Sciences. 2011. Vol. 15. P. 403-409.
  4. Yalden J. Principles of Course Design for Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. 207 p.

Author information

Irina Alekseevna Matveenko

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2015.

Keywords

  • профессиональный иностранный язык
  • анализ языковых потребностей
  • анкетирование
  • рабочая программа
  • мотивация
  • professional foreign language
  • analysis of linguistic needs
  • questionnaire survey
  • working program
  • motivation

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)