• Original research article
  • June 1, 2015
  • Open access

TOPICAL ISSUES OF REVIEWING AND SUMMARIZING SCIENTIFIC AND TECHNICAL LITERATURE AT THE NON-LINGUISTIC HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT

Abstract

The article touches on the theoretical and methodological issues of teaching reviewing and summarizing scientific and technical literature to senior undergraduates at the non-linguistic higher education establishment. The author characterizes the existing techniques of reviewing and summarizing, generalizes the types of tasks aimed to form necessary skills and abilities while reviewing, introduces the methods of the compression of the original source.

References

  1. Фролова Н. А. Реферирование и аннотирование текстов по специальности (на материале немецкого языка): учебное пособие. Волгоград: ВолгГТУ, 2006. 83 с.
  2. Фролова Н. А., Алещанова И. В. Обучение реферированию и аннотированию профессиональной литературы на иностранном языке в комплексной подготовке специалиста [Электронный ресурс] // Современные проблемы науки и образования. 2007. № 5. С. 67-71. URL: www.science-education.ru/18-549 (дата обращения: 24.03.2015).

Author information

Natal'ya Gennadievna Prozorova

Kuban State Technological University

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2015.

Keywords

  • реферирование
  • аннотирование
  • компрессия
  • сжатие
  • обучение иностранным языкам
  • научно-техническая литература
  • reviewing
  • summarizing
  • compression
  • teaching foreign languages
  • scientific and technical literature

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)