• Original research article
  • October 1, 2015
  • Open access

ON THE EXPERIENCE OF LINGUISTIC ADAPTATION AND PREPARATION FOR THE CERTIFICATE EXAMINATIONS OF STUDENTS-FOREIGNERS AT SHORT TERM COURSES IN THE RUSSIAN LANGUAGE

Abstract

The article discusses the questions of linguistic adaptation and preparation for certificate examinations of foreign students at short term courses in the Russian language as a foreign. The experience of applying audio-visual materials and creative tasks for solving these exercises by the lecturers of preparatory faculty at the Volgograd State Technical University is presented.

References

  1. Батурина Л. А., Воробьёва Г. В. Некоторые приёмы адаптации американских студентов во время прохождения краткосрочных курсов русского языка // Известия Волгоградского государственного технического университета. 2013. № 2 (105). С. 113-115.
  2. Батурина Л. А., Воробьёва Г. В. Особенности преподавания фонетики и аудирования на краткосрочных курсах в иноязычной аудитории // Русский язык за рубежом. 2012. № 4 (233). С. 84-90.
  3. Воробьёва Г. В., Батурина Л. А. Просмотр кинофильмов как форма аудиторной работы при обучении РКИ [Электронный ресурс] // Современные проблемы и пути их решения в науке, транспорте, производстве и образовании 2011: сб. науч. тр. Sworld по материалам междунар. науч.-практ. конф. Одесса, 2011. URL: http://www.sworld.com.ua/index.php/ en/pedagogy-psychology-and-sociology-411/theory-and-methods-of-studying-education-and-training-411/11182-411-0617 (дата обращения: 01.08.2015).

Author information

Lyudmila Aleksandrovna Baturina

Volgograd State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2015.

Keywords

  • русский язык как иностранный
  • краткосрочные курсы
  • языковая адаптация
  • сертификационные экзамены
  • аудиовизуальные материалы
  • творческие задания
  • the Russian language as a foreign one
  • short term courses
  • linguistic adaptation
  • certificate examinations
  • audio-visual materials
  • creative tasks

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)