• Original research article
  • February 1, 2016
  • Open access

THE CONTENT AND STRUCTURE OF INTRODUCTORY-PHONETIC COURSE OF THE RUSSIAN LANGUAGE USING PHONETIC GAMES (FOR CHINESE STUDENTS)

Abstract

The article presents the content and structure of an introductory phonetic course of the Russian language as a foreign one for Chinese students with the use of phonetic games. It is based on the principles of practical and communicative approach, interconnected training to the types of speech activity, the study of vocabulary and grammar on the syntactic basis, the consideration of the native language and the cognitive and psychological peculiarities of students, activation of their reserve possibilities and oral advancing.

References

  1. Антонова В. Е., Нахабина М. М., Сафронова М. В., Толстых А. А. Дорога в Россию: элементарный уровень. М. - СПб.: ЦМО МГУ; Златоуст, 2010. 343 с.
  2. Беликова Л. Г., Шутова Т. А., Степанова С. Б. Первые шаги. СПб.: МИРС, 2010. Ч. 1. 264 с.
  3. Будзиш Ф. Мотивы изучения русского языка студентами технических вузов // Научные традиции и новые направления в преподавании русского языка и литературы: VI Международный конгресс русского языка и литературы (ВНР, Будапешт, 11-16 августа 1986 г.): тез. докл. и сообщений секций 5 и 6. Будапешт, 1986. С. 190-191.
  4. Загребельная М. Мой русский друг: начальный курс русского языка с иллюстрациями. СПб.: Златоуст, 2011. 144 с.
  5. Караванова Н. Б. Матрёшка: элементарный практический курс русского языка. М.: Русский язык. Курсы, 2013. 336 с.
  6. Короткова О. Н. По-русски - без акцента! Корректировочный курс русской фонетики и интонации для работы в группах начального обучения. СПб.: Златоуст, 2010. 200 с.
  7. Миллер Л. В., Политова Л. В. Жили-были… 28 уроков русского языка для начинающих. СПб.: Златоуст, 2014. 152 с.
  8. Федотова Н. Л. Фонетическое тестирование: проблемы и перспективы (в аспекте преподавания русского языка как иностранного). СПб.: Филол. фак-т СПбГУ, 2002. 240 с.
  9. Царева Н. Ю., Будильцева М. Б., Мэн Ся. Впервые по-русски: вводный фонетико-грамматический курс для китайских студентов. М.: Русский язык. Курсы, 2011. 200 с.
  10. Чернышов С., Чернышова А. Поехали! 1, 2.I. Русский язык для взрослых. Начальный (Базовый) курс. СПб.: Златоуст, 2009. 282+163 с.
  11. Эсмантова Т. Русский язык. 5 элементов. Уровень А1 (элементарный): учебник (+mp3). СПб.: Златоуст, 2014. 320 с.

Author information

Aleksandra Yur'evna Kasatkina

Saint-Petersburg State University

About this article

Publication history

  • Published: February 1, 2016.

Keywords

  • вводно-фонетический курс
  • русский язык как иностранный
  • содержание
  • китайские учащиеся
  • фонетические навыки
  • фонетическая игра
  • фонетическое тестирование
  • introductory phonetic course
  • the Russian language as a foreign one
  • content
  • the Chinese students
  • phonetic skills
  • phonetic game
  • phonetic testing

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)