• Original research article
  • February 1, 2016
  • Open access

APPLYING “CASE-STUDY” METHOD IN TEACHING A FOREIGN LANGUAGE TO STUDENTS-LAWYERS OF A NON-LINGUISTIC INSTITUTION OF HIGHER EDUCATION

Abstract

The article examines the possibility of using the method of active training “case-study” at the classes in a foreign language in the institutions of higher education; the stages of solving cases are given; the efficiency of applying this method is substantiated. “Case-study” is directed at the formation of interest to the studies and positive motivation among students-lawyers, it stimulates an independent acquisition of knowledge and experience of a professional activity.

References

  1. Бабанский Ю. К. Выбор методов обучения в средней школе / под ред. Ю. К. Бабанского. М.: Педагогика, 1981. 176 с.
  2. Бельский К. С., Зайцева Л. А. Педагогический процесс в юридическом вузе: цикл материалов по вузовской педагогике // Юридическое образование и наука. 2009. № 1. С. 27-33.
  3. Беляев Б. В. Очерки по психологии обучения иностранным языкам: пособие для учителей иностранных языков и студентов языковых педвузов. М.: Просвещение, 1959. 173 с.
  4. Коровяковский Д. Г. Юридическая педагогика и инновационные подходы к развитию педагогических систем // Юридическое образование и наука. 2015. № 1. С. 15-17.
  5. Кузнецов А. П., Маршакова Н. Н. Актуальные проблемы совершенствования качества подготовки юристов в современных условиях // Юридическое образование и наука. 2007. № 4. С. 6-14.
  6. Писарев Д. И. Избранные педагогические сочинения / сост. В. В. Большакова. М.: Педагогика, 1984. 368 с.
  7. Сокольская Л. В. Проблемы высшего юридического образования в контексте социокультурных изменений общества // Юридическое образование и наука. 2013. № 3. С. 15-17.
  8. Ушинский К. Ф. Собрание сочинений. М. - Л.: Изд-во Академии пед. наук РСФСР, 1948-1952. Т. 3. Педагогические статьи 1862-1870 гг. 684 с.
  9. Хайруллин Р. Д., Храмова Ю. Н. Проблемное обучение современного российского менеджера на занятиях по иностранному языку // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. № 4 (46). Ч. 2. C. 206-209.
  10. Храмова Ю. Н., Хайруллин Р. Д. Использование метода «кейс-стади» в решении учебно-воспитательных задач при подготовке современного российского юриста // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 9 (39). Ч. 1. C. 198-200.

Author information

Yuliya Nikolaevna Khramova

Russian State University of Justice

Restyam Davletbaevich Khairullin

Russian State University of Justice

About this article

Publication history

  • Published: February 1, 2016.

Keywords

  • иностранный язык
  • метод конкретных ситуаций
  • профессиональная компетенция
  • коммуникативная направленность в обучении иностранным языкам
  • метод кейс-стади
  • воспитывающее обучение
  • региональные кейсы
  • a foreign language
  • the method of concrete situations
  • professional competence
  • communicative approach in teaching foreign languages
  • case-study method
  • up-bringing education
  • regional cases

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)