• Original research article
  • April 1, 2016
  • Open access

FIGURATIVE SYSTEM OF THE NOVEL BY T. TOLSTAYA “KYS”

Abstract

The article examines the figurative system of the novel by T. Tolstaya “Kys”, the position of the main character Benedict in the system of the relations of the teacher and the pupil, the beloved and his chosen one, the employer and the employee, the friend and the buddy. The authors show that the character is in the middle position at the beginning of the novel and then he loses the position of the central personage towards the end of the work choosing revolutionary radical leftism, but not the liberal right wing at all the levels of connection with accompanying characters.

References

  1. Ерофеев В. В. Вальпургиева ночь, или Шаги Командора. М.: Захаров, 2004. 96 с.
  2. Ковтун Н. В. Русь «постквадратной» эпохи // Respectus Philologicus. 2009. Т. 20. № 15. C. 85-98.
  3. Синявский А. Д. (Абрам Терц) Прогулки с Пушкиным. М.: Энас, 2005. 113 с.
  4. Соколов А. В. (Саша Соколов) Школа для дураков. М.: Симпозиум, 2001. 272 с.
  5. Тихонов А. Н., Бояринова Л. З., Рыжкова А. Г. Словарь русских личных имен. М.: Школа-пресс, 1995. 736 с.
  6. Толстая Т. Кысь. М.: Эксмо, 2004. 368 с.
  7. Хворостьянова Е. В. Имя кыси: сюжет, композиция, повествователь романа Татьяны Толстой «Кысь» // Традиционные модели в фольклоре, литературе, искусстве. СПб.: Европейский дом, 2002. 298 с.
  8. Brodsky J. Less Than One: Selected Essays. N. Y.: Farrar; Straus & Giroux, 1986. 512 р.

Author information

Ol'ga Vladimirovna Bogdanova

Saint Petersburg University

Jun Li

Qiqihar University, China

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2016.

Keywords

  • современная русская литература
  • постмодернизм
  • Татьяна Толстая
  • роман
  • антиутопия
  • «Кысь»
  • образная система
  • modern Russian literature
  • post-modernism
  • Tatyana Tolstaya
  • novel
  • anti-utopia
  • “Kys”
  • figurative system

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)