THE POSSIBILITIES OF A MULTIMEDIA PRESENTATION IN THE WORK OF STUDENTS OF NATURAL-SCIENCE DIRECTION OF TRAINING WITH A SPECIAL TEXT IN A FOREIGN LANGUAGE
Abstract
The article considers the possibilities of the use of multimedia presentations in teaching the students of natural-science directions of training to work up and reproduce the content of the read text in the specialty at the lessons of a foreign language. The advantages of this method in comparison with a traditional retelling and its role in the development of self-expression of a learner’s personality are shown.
References
- Маханькова Н. В., Мокрушина Л. В. Мультимедийная презентация в иноязычном образовании: учеб. пособие / под ред. Т. И. Зелениной. Ижевск: Удмуртский университет, 2012. 125 с.
- Милованова Л. А. Обучение студентов культуре презентации средствами предмета «Иностранный язык» // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. 2012. № 5 (69). С. 127-131.
- Трибус Л. П., Овчинникова Е. С. Компьютерная презентация в программе PowerPoint как средство контроля при обучении базовому иностранному языку в техническом вузе (на примере института природных ресурсов Томского политехнического университета) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2012. № 3 (14). С. 91-93.
- Шкуратова И. П. Самопредъявление личности в общении: монография. Ростов н/Д.: Изд-во ЮФУ, 2009. 192 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 1, 2016.
Keywords
- мультимедийная презентация
- самовыражение
- специальный текст
- пересказ
- мотивация
- multimedia presentation
- self-expression
- special text
- narration
- motivation
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC