• Original research article
  • May 1, 2016
  • Open access

THE POSSIBILITIES OF A MULTIMEDIA PRESENTATION IN THE WORK OF STUDENTS OF NATURAL-SCIENCE DIRECTION OF TRAINING WITH A SPECIAL TEXT IN A FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article considers the possibilities of the use of multimedia presentations in teaching the students of natural-science directions of training to work up and reproduce the content of the read text in the specialty at the lessons of a foreign language. The advantages of this method in comparison with a traditional retelling and its role in the development of self-expression of a learner’s personality are shown.

References

  1. Маханькова Н. В., Мокрушина Л. В. Мультимедийная презентация в иноязычном образовании: учеб. пособие / под ред. Т. И. Зелениной. Ижевск: Удмуртский университет, 2012. 125 с.
  2. Милованова Л. А. Обучение студентов культуре презентации средствами предмета «Иностранный язык» // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. 2012. № 5 (69). С. 127-131.
  3. Трибус Л. П., Овчинникова Е. С. Компьютерная презентация в программе PowerPoint как средство контроля при обучении базовому иностранному языку в техническом вузе (на примере института природных ресурсов Томского политехнического университета) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2012. № 3 (14). С. 91-93.
  4. Шкуратова И. П. Самопредъявление личности в общении: монография. Ростов н/Д.: Изд-во ЮФУ, 2009. 192 с.

Author information

Elena Aleksandrovna Belyaeva

Syktyvkar State University named after Pitirim Sorokin

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2016.

Keywords

  • мультимедийная презентация
  • самовыражение
  • специальный текст
  • пересказ
  • мотивация
  • multimedia presentation
  • self-expression
  • special text
  • narration
  • motivation

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)