• Original research article
  • June 1, 2016
  • Open access

SYSTEM OF TASKS FOR TEACHING GERMAN IDIOMS ON THE BASIS OF INTERCULTURAL APPROACH

Abstract

The article reveals the peculiarities of the system of tasks aimed at the formation of students’ phraseological competence on the basis of texts for reading. The author focuses on the description of the principles of teaching German idioms to students, the ways of phraseological units semantization and the development of the ability to use idioms in speech.

References

  1. Аликина О. В. Обучение лексике французского языка как второго иностранного в процессе обучения чтению (8-9 классы): дисс.. к. пед. н. М., 2009. 214 с.
  2. Бим И. Л. Теория и практика обучения немецкому языку в средней школе. М.: Просвещение, 1988. 255 с.
  3. Османова И. В. Формирование лингвистической компетенции в обучении чтению студентов начального этапа вузов / факультетов лингвистического профиля: на материале лексики с национально-культурной семантикой английского языка: дисс.. к. пед. н. Пятигорск, 2009. 251 с.
  4. Пугачева Л. С. Формирование фразеологической компетенции иностранных студентов-филологов (на материале фразеосемантического поля «Деятельность человека»): автореф. дисс.. к. пед. н. СПб., 2012. 23 с.
  5. Соловова Е. Н. Методика отбора и работы с текстами на старшем этапе обучения школьника // Иностранные языки в школе. 2007. № 2. С. 2-10.
  6. Филиппова Н. В. Методика обучения национально-маркированной лексике на основе межкультурного подхода в языковом вузе (на материале художественной литературы Германии): дисс.. к. пед. н. Улан-Удэ, 2002. 227 с.
  7. Чэнь Шуан. Методика обучения студентов пониманию и интерпретации китайских идиом чэнъюй на продвинутом этапе языкового вуза: дисс.. к. пед. н. Иркутск, 2007. 213 с.

Author information

Ol'ga Sergeevna Khosainova

Moscow State Institute of International Relations (University)

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2016.

Keywords

  • принципы обучения
  • межкультурный подход
  • система упражнений
  • обучение идиоматике
  • фразеологическая компетенция
  • teaching principles
  • intercultural approach
  • tasks system
  • teaching idioms
  • phraseological competence

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)