• Original research article
  • July 1, 2016
  • Open access

SOCIAL NETWORKS AS PLATFORM FOR CREATING MEDIACONTENT OF MASS MEDIA OF THE REPUBLIC OF TATARSTAN

Abstract

The article reveals numerous definitions of social networks. Their most popular types are examined. On the basis of the qualitative and quantitative content analysis of texts published in the Internet mass media of Tatarstan in social networks specific and unique features of publications in social networks are discovered. The author singles out the most important characteristics of mediatexts inserted in the social environment. The analysis of the texts transformation is conducted.

References

  1. Блокдва О. Медиатекст и его виды и особенности [Электронный ресурс]. URL: https://www.proza.ru/2013/04/02/524 (дата обращения: 17.11.2015).
  2. «ВКонтакте» [Электронный ресурс] // Википедия - свободная энциклопедия. URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/ Вконтакте (дата обращения: 15.12.2015).
  3. Градюшко А. А. Социальные медиа как инструмент современной интернет-журналистики // Веснік БДУ. Сер. 4. Філалогія. Журналістыка. Педагогіка: Навукова-тэарэтычны часопіс Беларускага дзяржаўнага універсітэта. 2012. № 2. С. 69-73.
  4. Инстаграм [Электронный ресурс] // Википедия - свободная энциклопедия. URL: https://ru.wikipedia.org/ wiki/Инстаграм (дата обращения: 19.12.2015).
  5. Казак М. Специфика современного медиатекста. Современный дискурс-анализ [Электронный ресурс]. URL: http://discourseanalysis.org/ada6/st42.shtml (дата обращения: 28.12.2015).
  6. Калмыков А. А. Политика знания в поле медиа // Журналист. Социальные коммуникации. М.: Изд. дом «Журналист», 2012. № 1 (18). C. 5-15.
  7. Калмыков А. А, Коханова Л. А. Интернет-журналистика. М.: Изд-во Юнити-Дана, 2005. 384 с.
  8. Лукина М. М., Фомичева И. Д. СМИ в пространстве Интернета. М.: Факультет журналистики МГУ им. М. В. Ломоносова, 2005. 87 с.
  9. Современный медиатекст: учебное пособие / отв. ред. Н. А. Кузьмина. Омск: Полиграфический центр «Татьяна», 2011. 414 с.
  10. Социальная сеть [Электронный ресурс]. URL: https://seopult.ru/library/социальная_сеть (дата обращения: 15.12.2015).
  11. Фролова В. И. Экспертное интервью для делового интернет-СМИ: специфика моделирования медиатекста [Электронный ресурс] // Медиаскоп (электронный журнал). 2014. № 4. URL: http://www.mediascope.ru/?q=node/1644 (дата обращения: 08.01.2016).

Author information

Regina Il'dusovna Gazizova

Kazan (Volga Region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: July 1, 2016.

Keywords

  • социальная сеть
  • интернет-СМИ
  • гипертекстуальность
  • мультимедийность
  • интерактивность
  • медиатекст
  • social network
  • Internet mass media
  • hypertexuality
  • multimedia character
  • interactivity
  • mediatext

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)