THE ROLE OF CROSS-CULTURAL COMPETENCE IN OVERCOMING THE LANGUAGE AND CULTURAL BARRIERS
Abstract
The article considers the notion “cross-cultural communication”. The most characteristic features from the viewpoint of pedagogy and culturology are revealed. The difficulties, associated with the various perception of one and the same message by a sender and an addressee who belong to different cultures, are analyzed. Different methods of the development of cross-cultural competence, which is the decisive factor in overcoming the language and cultural barriers, are considered.
References
- Карманова Т. И. Проблемы кросс-культурных различий в международном маркетинге // Молодой ученый. 2014. № 10. С. 245-248.
- Садохин А. П. Межкультурная компетентность: понятия, структура, пути формирования // Журнал социологии и социальной антропологии. 2007. Т. 10. № 1. С. 125-136.
- Севастьянова К. Д. Взаимодействие с зарубежными партнёрами в сфере бизнеса на примерах стран, относящихся к разным типам кросс-культурных психологий // Молодой ученый. 2012. № 12. С. 422-425.
- Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация: учеб. пособие. М.: Слово/Slovo, 2000. 624 с.
- Hall E. T. Beyond Culture. N. Y.: Anchor Books Editions, 1989. 298 р.
- Thomas A., Kinast Е.-U., Schroll-Machl S. Handbook of Intercultural Communication and Cooperation. Gottingen: Vandenhoeck&Ruprecht G. KG, 2010. Vol. 1. Basics and Areas of Application. 412 р.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 1, 2016.
Keywords
- межкультурная коммуникация
- межкультурная компетенция
- культурный барьер
- языковой барьер
- иностранный язык
- преподавательская деятельность
- cross-cultural communication
- cross-cultural competence
- cultural barrier
- language barrier
- foreign language
- teaching activity
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC