COMPARATIVE STRUCTURAL ANALYSIS OF DERIVATIONAL ADJECTIVE FAMILIES OF WORDS WITH THE TOPS “RICH” IN THE ENGLISH AND RUSSIAN LANGUAGES
Abstract
The article considers the structural features of adjective families of words with the tops “rich” in the English and Russian languages according to the comparative aspect. The correlated families of words are analyzed by the derivative depth, methods of word formation, quantitative and part-of-speech structures.
References
- Муртазина Д. А., Прокопьева Р. Г. Сопоставительный структурный анализ словообразовательных гнезд прилагательных с вершинами poor / бедный в английском и русском языках // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2015. № 12 (54): в 4-х ч. Ч. 2. C. 133-135.
- Новый англо-русский словарь / В. К. Мюллер, В. Л. Дашевская, В. А. Каплан и др. М.: Русский язык, 1998. 880 c.
- Ожегов С. И., Шведова Н. Ю. Толковый словарь русского языка: 80000 слов и фразеологических выражений / Российская академия наук. Институт русского языка имени В. В. Виноградова. 4-е изд., доп. М.: ООО «А ТЕМП», 2006. 944 с.
- Тихонов А. Н. Словообразовательный словарь русского языка: в 2-х т. М.: Русский язык, 1990. Т. 1. 856 с.
- Cambridge Advanced Learner's Dictionary. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. 1852 p.
- Collins Cobuild English Guides 2: Word Formation. London: HarperCollins, 1998. 224 p.
- https://www.dictionary.com (дата обращения: 25.08.2015).
- https://www.lingvolive.com/ru-ru (дата обращения: 18.08.2015).
- https://www.thefreedictionary.com (дата обращения: 27.09.2015).
- Macmillan English Dictionary for Advanced Learners / International Student ed. London: Macmillan Publishers Limited, 2006. 1691 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 1, 2016.
Keywords
- словообразовательное гнездо
- производное
- ступень производности
- деривационная глубина
- словообразовательная цепь
- словообразовательная парадигма
- family of words
- derivative
- derivativeness level
- derivational depth
- word-formative chain
- word-formative paradigm
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC