• Original research article
  • November 1, 2016
  • Open access

MODERN ENGLISH ERGONYMS OF THE BUILDING INDUSTRY AS THE ASPECT OF CONSTRUCTION DISCOURSE

Abstract

The article presents the results of examination of the building subject matter texts of the Canadian English-language press. It is noted that a distinctive feature of these texts is the presence of a large amount of ergonyms, indicating the names of construction companies which perform works for various functional purpose. The article provides the classification of ergonyms, focuses on ergonyms of advertising character, analyzes the usable linguistic means. On the basis of identified characteristics the ergonyms can be interpreted as the linguistic specificity of modern building discourse.

References

  1. Алиева Г. Н. Новейшие процессы в современном русском языке. Махачкала: ДГТУ, 2010. 134 с.
  2. Алистанова Ф. Ф. Эргонимы современного русского языка как микросистема: дисс. … к. филол. н. Махачкала, 2011. 179 с.
  3. Донскова Г. А. Сравнительно-сопоставительная характеристика динамики эргонимической номинации Нижнего Поволжья и Западного Казахстана: дисс. … к. филол. н. Уральск, 2004. 246 c.
  4. Емельянова Л. М. Эргонимы в лингвистическом ландшафте полиэтнического города (на примере названий деловых, коммерческих, культурных, спортивных объектов г. Уфы): дисс. … к. филол. н. Уфа, 2007. 170 с.
  5. Крючкова М. Я. Многокомпонентные эргонимы в аспекте орфографии: проблема совершенствования нормы правописания: дисс. … к. филол. н. Волгоград, 2003. 199 с.
  6. Мурзин Д. А. Феномен корпоративной прессы. М.: Изд. дом «Хроникер», 2005. 192 с.
  7. Пашинина Ю. С. Современный строительный дискурс (на материале французской строительной прессы) // Молодые учёные - инициаторы новых подходов в образовании и науке: взаимодействие языков и культур в свете инновационных образовательных технологий: сб. мат. второй Всерос. науч.-практ. конф. Дагестан: Изд-во ДГУ, 2016. С. 268-272.
  8. Романова Т. П. Проблемы современной эргонимии // Вестник Самарского государственного университета. Серия: Филология. 2008. № 1. С. 82-90.
  9. Сосунова Г. А. Профессиональный таможенный тезаурус в коммуникативно-прагматическом аспекте (на примере французского языка). Казань: КНИТУ, 2013. С. 269-274.
  10. Трапезникова А. А. К вопросу о классификации эргонимов (на материале коммерческих наименований Красноярска) // Мир науки, культуры, образования. 2009. № 2. С. 68-70.
  11. http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/39263/08-Sidorenko.pdf?sequence=1 (дата обращения: 11.10.2016).
  12. http://pglu.ru/upload/iblock/851/ch_06_sim_1_sektsii_15_16-o.a.-donskova-79.pdf (дата обращения: 11.10.2016).
  13. http://www.bandcpublications.com/ (дата обращения: 11.10.2016).
  14. http://www.buildingandconstruction-canada.com/index.php/featured-content (дата обращения: 11.10.2016).

Author information

Oksana Aleksandrovna Prosyanovskaya

Moscow State University of Civil Engineering

About this article

Publication history

  • Published: November 1, 2016.

Keywords

  • английская строительная пресса
  • классификация
  • эргонимы
  • названия строительных компаний
  • рекламный характер
  • English construction press
  • classification
  • ergonyms
  • names of construction companies
  • advertising character

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)