• Original research article
  • March 1, 2017
  • Open access

REALIZATION OF “INVERTED CLASS” TECHNOLOGY BY WEB 2.0 TOOLS WHEN STUDYING NEW MATERIAL ON THE DISCIPLINE “FOREIGN LANGUAGE”

Abstract

The article is devoted to the problem of implementing electronic resources and information and communication technologies in foreign language education at the non-linguistic higher education establishments. The author discovers educational potential and specificity of “inverted class” model, provides a survey of Web.2.0 platforms and tools promoting productive adoption of new material in distant foreign language education.

References

  1. Бугайчук К. Л. Flipped Classroom (перевёрнутый класс) [Электронный ресурс]. URL: http://www.slideshare.net/ Buga1978/flipped-classroom-30700187 (дата обращения: 01.01.2017).
  2. Велединская С. Б., Дорофеева М. Ю. Смешанное обучение: секреты эффективности // Высшее образование сегодня. 2014. № 8. С. 8-13.
  3. Велединская С. Б., Дорофеева М. Ю. Смешанное обучение: технология проектирования учебного процесса // Открытое и дистанционное образование. 2015. № 2 (58). С. 12-19.
  4. Курвитс М. Перевернутый класс. Что это такое и в чем его смысл? [Электронный ресурс]. URL: http://marinakurvits. com/%d0%bf%d0%b5%d1%80%d0%b5%d0%b2%d0%b5%d1%80%d0%bd%d1%83%d1%82%d1%8b%d0%b9-%d0%ba% d0%bb%d0%b0%d1%81%d1%81/ (дата обращения: 28.01.2017).
  5. Сысоев П. В., Евстигнеев М. Н. Методика обучения английскому языку с использованием новых информационно-коммуникационных интернет-технологий. М. - Ростов-на-Дону: Глосса-Пресс; Феникс, 2010. 189 с.
  6. Титова С. В. Информационно-коммуникационные технологии в гуманитарном образовании: теория и практика: учеб. пособие. М.: Икар, 2009. 240 с.
  7. Титова С. В. МООК в российском образовании // Высшее образование в России. 2015. № 12. С. 145-151.
  8. Титова С. В., Филатова А. В. Технологии Веб 2.0 в преподавании иностранных языков. М.: Икар, 2014. 100 с.
  9. The Flipped Learning Model: a white paper based on the literature review titled ‘A Review of Flipped Learning’ [Электронный ресурс] / N. Hamdan, P. & K. McKnight, K. M. Arfstrom. URL: http://www.pearsoned.com/wp-content/ uploads/WhitePaper_2014_FlippedLearning_vFinal_CB_WEB1.pdf (дата обращения: 28.01.2017).

Author information

Elena Aleksandrovna Seregina

Far Eastern Federal University

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2017.

Keywords

  • информационно-коммуникационные технологии
  • обучение иностранному языку
  • «перевёрнутый класс»
  • инструменты Веб 2.0
  • компетентностный подход
  • information and communication technologies
  • foreign language teaching
  • “inverted class”
  • Web.2.0 tools
  • competence-based approach

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)