ORGANIZATIONAL-METHODICAL CONDITIONS OF CONTINUITY OF TEACHING A FOREIGN LANGUAGE IN HIGHER SCHOOL
Abstract
The article describes the organizational and methodological conditions of continuity of foreign language teaching in a non-linguistic higher school. The author emphasizes that continuity should encompass all components of the learning process. It is shown that the continuity of teaching a foreign language contributes to the optimization of language training of future specialists.
References
- Комарова М. В. Организационно-педагогические условия преемственности обучения иностранному языку в средней и высшей школе [Электронный ресурс]. URL: http://elib.altstu.ru/elib/books/Files/pa2001_1_2/pages/14/pap_14.html (дата обращения: 16.01.2017).
- Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения: в 2-х т. М.: Педагогика, 1982. Т. 1. 656 с.
- Кустов Ю. А. Преемственность в системе подготовки технических специалистов. Саратов: Изд-во Саратовского ун-та, 1982. 273 с.
- Об образовании в Российской Федерации [Электронный ресурс]: Федеральный закон РФ от 29 декабря 2012 г. URL: минобрнауки.рф/документы/2974 (дата обращения: 14.12.2016).
- Тимкина Ю. Ю. Вариативный подход к иноязычному образованию в высшей школе // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2016. Т. 5. № 1. С. 120-122.
- Философский словарь / отв. ред. И. Т. Фролов. Изд-е 4-е. М.: Политиздат, 1981. 445 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 1, 2017.
Keywords
- преемственность
- непрерывное образование
- трехуровневое образование
- бакалавриат
- магистратура
- аспирантура
- неязыковой вуз
- continuity
- continuing education
- three-level education
- undergraduate
- graduate
- postgraduate
- non-linguistic higher school
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC