SPECIFICS OF FORMING READINESS FOR PROFESSIONAL COMMUNICATION IN A FOREIGN LANGUAGE WHEN TRAINING SPECIALISTS FOR KNOWLEDGE-INTENSIVE INDUSTRIES AT SPECIALIZED DEPARTMENTS
Abstract
The article examines the problems of forming readiness for professional communication in a foreign language when training specialists for knowledge-intensive industries at specialized departments. The training is realized on the basis of integrative-modular approach, integrative educational programmes include educational modules based on the modern practices and technologies of practically-oriented model of the modern engineering education.
References
- Пучков Н. П., Дорохова Т. Ю. Практико-ориентированная подготовка: модель образовательной среды // Инновационные образовательные технологии в техническом вузе: сборник научных статей Всероссийской научно-методической конференции (г. Тамбов, 26 октября 2016 г.). Тамбов: Тамбовский государственный технический университет, 2016. С. 22-30.
Author information
About this article
Publication history
- Published: July 1, 2017.
Keywords
- профессиональное обучение
- профессиональная подготовка
- базовые кафедры
- интеграция науки, образования и производства
- профессиональная коммуникация
- коммуникация на иностранном языке
- professional education
- professional training
- specialized departments
- integration of science, education and industry
- professional communication
- communication in foreign language
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC