• Original research article
  • July 1, 2017
  • Open access

TYPOLOGICAL СONVERGENCES IN THE CORPORATE AND TRADITIONAL PRESS OF EASTERN SIBERIA

Abstract

In the typology of such a dynamic phenomenon as the mass media new features arise that require comprehension and description. They appear in connection with certain development tendencies and, therefore, are of an unstable and controversial nature. The article considers one of the bright tendencies of domestic corporate media - levelling the typological difference between traditional printed editions and corporate periodicals. By the example of publications in Eastern Siberia the author emphasizes the features of traditional journalism, penetrating the pages of corporate newspapers, as well as features of corporate media that appear in social-political city and regional publications.

References

  1. Дунаева Е. Помогать тем, кто хорошо работает // Свирская энергия. 2016. 2 ноября.
  2. Основы сравнительного и сопоставительного литературоведения: учеб. пособ. по спецкурсу для студентов специализации «Русский язык и литература в межнациональном общении» / Казан. гос. ун-т; авт.-сост. В. Р. Аминева; науч. ред. Д. Ф. Загидуллина. Казань: Изд-во Казан. ун-та, 2007. 48 с.
  3. Ромашова И. П. Корпоративные СМИ как новые медиа // Коммуникативные исследования. 2015. № 3 (5). С. 17-38.
  4. Россова Л. Академик ЦЕЛЮТИНА [Электронный ресурс] // Время: официальный сайт газеты. URL: http://angvremya.ru/ society/43274-akademik-celyutina.html (дата обращения: 15.12.2016).
  5. Словарь литературоведческих терминов / ред.-сост. Л. И. Тимофеев и С. В. Тураев. М.: Просвещение, 1974. 509 с.
  6. Чемякин Ю. В. Российские корпоративные медиа: современные тенденции и перспективы развития // Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры. 2013. № 4 (119). С. 95-103.

Author information

Aleksandr Evgen'evich Bogachev

Irkutsk State University

About this article

Publication history

  • Published: July 1, 2017.

Keywords

  • корпоративные СМИ
  • типология СМИ
  • традиционная журналистика
  • тенденции развития корпоративных медиа
  • корпоративная журналистика
  • corporate media
  • typology of mass media
  • traditional journalism
  • tendencies in corporate media development
  • corporate journalism

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)