• Original research article
  • July 1, 2017
  • Open access

WORD-FORMATIVE ACTIVITY OF PREFIXES AND SEMI-PREFIXES OF COLLOQUIAL VERBS IN EVERYDAY SPEECH (BY THE MATERIAL OF GERMAN AND ENGLISH LANGUAGES)

Abstract

The article considers “word-formative activity” of prefixes and semi-prefixes in the German and English languages, identifies the most productive word-formative models of colloquial verbs in everyday English and German. The paper provides quantitative analysis of prefix and semi-prefix frequency, thereby the author introduces structural-semantic classification of neologisms in the colloquial speech.

References

  1. Арнольд И. В. Лексикология современного английского языка. М.: Высшая школа, 1986. 351 с.
  2. Арнольд И. В. Семантическая структура слова и методика ее исследования. М.: Просвещение, 1966. 191 с.
  3. Ахманова О. С. Словарь лингвистических терминов. М.: Рипол-классик, 2013. 614 с.
  4. Мешков О. Д. Семантические аспекты словосложения английского языка. М.: Наука, 1986. 208 с.
  5. Степанова М. Д., Фляйшер В. Теоретические основы словообразования в немецком языке. М.: Высшая школа, 1984. 264 с.
  6. Fleischer W. Wortbildung der deutschen Gegenwartssprache. 4. völlig neu bearbeitete Auflage. Berlin - Boston: De Gruyter, 2012. 361 S.
  7. Mater E. Deutsche Verben. Art der Zusammensetzung: 9 Bände. Leipzig: VEB Bibliographisches Institut, 1967. Bd. 4. 446 S.
  8. The Free Dictionary [Электронный ресурс]. URL: http://www.thefreedictionary.com/load+down (дата обращения: 06.06.2017).

Author information

Marina Gennad'evna Gadzhimuradova

Pyatigorsk State University

About this article

Publication history

  • Published: July 1, 2017.

Keywords

  • коллоквиальные глаголы
  • словообразовательная модель
  • словообразовательная активность
  • префикс
  • полупрефикс
  • префиксальная модель
  • полупрефиксальная модель
  • постфиксация
  • colloquial verbs
  • word-formative model
  • word-formative activity
  • prefix
  • semi-prefix
  • prefixal model
  • semi-prefixal model
  • postfixation

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)