• Original research article
  • July 1, 2017
  • Open access

SOME ASPECTS OF TEACHING ENGLISH GRAMMAR AT A TECHNICAL HIGHER UNIVERSITY

Abstract

The article examines certain aspects of teaching English grammar to technical students. Special attention is paid to developing communicative competences and grammar skills. The authors introduce grammar tasks aimed to develop students’ auditory language skills.

References

  1. Агабекян И. П. Английский язык для вузов: учеб. пособие. М.: Проспект, 2006. 317 с.
  2. Вайсбурд М. Л. Использование учебно-речевых ситуаций при обучении устной речи на иностранном языке: учеб. пособие. Обнинск: Титул, 2001. 128 с.
  3. Воевода Е. В., Тимченко М. В. A Course of English. Intermediate: учебник. М.: ТК Велби; Проспект, 2005. 344 с.
  4. Мильруд Р. П. Методика преподавания английского языка. English Teaching Methodology: учеб. пособие для вузов. М.: Дрофа, 2007. 256 с.
  5. Рогова Г. В., Рабинович Ф. М., Сахарова Т. Е. Методика обучения иностранным языкам в средней школе. М.: Просвещение, 1991. 287 с.
  6. Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам: базовый курс лекций. М.: Просвещение, 2002. 239 с.
  7. Щерба Л. В. Преподавание иностранных языков в средней школе: общие вопросы методики. М.: Высшая школа, 1974. 112 с.
  8. Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам: теория и практика. М.: Филоматис, 2004. 416 с.

Author information

Dina Dmitrievna Zhorovlya

Bendery Polytechnic Branch of the Pridnestrovian State University named after T. G. Shevchenko

Svetlana Vasil'evna Frich

Bendery Polytechnic Branch of the Pridnestrovian State University named after T. G. Shevchenko

About this article

Publication history

  • Published: July 1, 2017.

Keywords

  • преподавание грамматики
  • технические университеты
  • механизмы говорения, чтения и письма
  • временная форма
  • лексика
  • teaching grammar
  • technical universities
  • speech mechanisms
  • mechanisms of reading
  • mechanisms of writing
  • tense form
  • vocabulary

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)