• Original research article
  • August 1, 2017
  • Open access

SYNTACTICAL PECULIARITIES OF MODERN PUBLICISTICS (BY THE MATERIAL OF REGIONAL EDITION)

Abstract

The article is devoted to the relevant problem of studying the language of modern publicistics: the authors focus on the level the analysis and description of which lies beyond the scope of modern linguists’ scientific inquiry - syntactical one. As a source of linguistic material the authors use regional printed edition the language of which represents the basic tendencies typical for the syntax of whole modern publicistics. The paper identifies both the features traditionally distinguished while describing a publicistic text and the new ones indicating that the language of modern publicistics can be considered a special phenomenon.

References

  1. Богоявленская Ю. В. Парцелляция как средство повышения привлекательности газетного заголовка // Известия Саратовского университета. Новая серия. Серия: Филология. Журналистика. 2014. Т. 14. № 3. С. 35-39.
  2. Ванников Ю. В. Парцелляция // Русский язык: энциклопедия / гл. ред. Ю. Н. Караулов. М.: Большая Российская энциклопедия; Дрофа, 1997. С. 328.
  3. Стерлитамакский рабочий (СР)[Электронный ресурс]. URL: http://srgazeta.ru (дата обращения: 09.11.2016).

Author information

Svetlana Vinerovna Minibaeva

Sterlitamak Branch of the Bashkir State University

Inna Vyacheslavovna Alekseeva

Sterlitamak Branch of the Bashkir State University

About this article

Publication history

  • Published: August 1, 2017.

Keywords

  • публицистика
  • публицистический текст
  • синтаксические особенности
  • региональное издание
  • печатное издание
  • средства массовой информации
  • publicistics
  • publicistic text
  • syntactical peculiarities
  • regional edition
  • printed edition
  • mass media

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)