• Original research article
  • December 1, 2017
  • Open access

STUDYING PARTICIPLE AT THE LESSONS OF RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE

Abstract

Studying participle by foreign students is a complicated process essential to develop competence in official written and oral communication and obligatory to improve the practice of teaching Russian as a foreign language. The article examines the stages of teaching active and passive participles to foreign students: introducing grammatical material, teacher’s overall commentary, systematizing grammatical material, forming language skills and developing communicative skills. The authors propose a system of lexico-grammatical exercises on the topic.

References

  1. Новикова О. Ю. Обучение русскому причастию с позиции коммуникативного подхода // Проблемы преподавания филологических дисциплин иностранным учащимся: мат-лы 4-й междунар. науч.-метод. конф. Воронеж: Научная книга, 2016. С. 174-179.
  2. Тарасенко О. С. Особенности обучения активным причастиям прошедшего времени иностранных обучающихся в образовательных организациях юридического профиля // Реализация инновационной системы языковой подготовки в неязыковых вузах: проблемы и перспективы: мат-лы междунар. науч.-практ. конф. (г. Воронеж, 18-19 мая 2016 г.): в 2-х ч. Воронеж: ВИ МВД России, 2016. Ч. 1. С. 169-173.

Author information

Lena Rifkhatovna Bakirova

Ufa Law Institute of the Ministry of Internal Affairs of the Russian Federation

Olesya Sergeevna Tarasenko

Ufa Law Institute of the Ministry of Internal Affairs of the Russian Federation

About this article

Publication history

  • Published: December 1, 2017.

Keywords

  • русский язык как иностранный
  • грамматический навык
  • коммуникативное умение
  • причастие
  • этапы обучения
  • опорная таблица
  • система упражнений
  • Russian as foreign language
  • grammatical skill
  • communicative skill
  • participle
  • stages of teaching
  • reference table
  • system of exercises

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)