STUDYING PARTICIPLE AT THE LESSONS OF RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
Abstract
Studying participle by foreign students is a complicated process essential to develop competence in official written and oral communication and obligatory to improve the practice of teaching Russian as a foreign language. The article examines the stages of teaching active and passive participles to foreign students: introducing grammatical material, teacher’s overall commentary, systematizing grammatical material, forming language skills and developing communicative skills. The authors propose a system of lexico-grammatical exercises on the topic.
References
- Новикова О. Ю. Обучение русскому причастию с позиции коммуникативного подхода // Проблемы преподавания филологических дисциплин иностранным учащимся: мат-лы 4-й междунар. науч.-метод. конф. Воронеж: Научная книга, 2016. С. 174-179.
- Тарасенко О. С. Особенности обучения активным причастиям прошедшего времени иностранных обучающихся в образовательных организациях юридического профиля // Реализация инновационной системы языковой подготовки в неязыковых вузах: проблемы и перспективы: мат-лы междунар. науч.-практ. конф. (г. Воронеж, 18-19 мая 2016 г.): в 2-х ч. Воронеж: ВИ МВД России, 2016. Ч. 1. С. 169-173.
Author information
About this article
Publication history
- Published: December 1, 2017.
Keywords
- русский язык как иностранный
- грамматический навык
- коммуникативное умение
- причастие
- этапы обучения
- опорная таблица
- система упражнений
- Russian as foreign language
- grammatical skill
- communicative skill
- participle
- stages of teaching
- reference table
- system of exercises
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC