VISUALIZATION AS A PRINCIPLE OF LANGUAGE TRAINING
Abstract
The article is devoted to the problem of using the principle of visualization of training material when teaching a foreign language. The author considers a different interpretation of the term of visualization. The paper substantiates the need to use the visualization strategy in the presentation of the training language material. The visual aids used in the methodology of teaching a foreign language are determined. The main stages in creating the training language material based on the visualization principle are highlighted. The study provides step-by-step descriptions of the actions at each stage.
References
- Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). М.: Издательство ИКАР, 2009. 448 с.
- Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. М.: Высш. шк., 1991. 207 с.
- Лаврентьев Г. В., Лаврентьева Н. Б., Неудахина Н. А. Инновационные обучающие технологии в профессиональной подготовке специалистов. Барнаул: Издательство Алтайского государственного университета, 2012. 231 с.
- Малькина А. П. Визуализация как способ понимания иноязычного текста по специальности в обучении иностранному языку (неязыковый вуз) // Вестник Тамбовского университета. Серия «Гуманитарные науки». 2008. Вып. 2 (58). С. 239-245.
- Сидельникова Т. Т. Потенциал и ограничения визуализации как метода изучения социально-гуманитарных дисциплин // Интеграция образования. 2016. Т. 20. № 2. С. 281-292.
Author information
About this article
Publication history
- Published: December 1, 2017.
Keywords
- визуализация
- наглядность
- учебный языковой материал
- визуальные средства
- иностранный язык
- visualization
- use of visual aids
- training language material
- visual aids
- foreign language
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC