• Original research article
  • December 1, 2017
  • Open access

THE USE OF MIXED TRAINING PATTERNS IN TEACHING TO SPEAK

Abstract

The article is devoted to the description of one of the possible variants of the integration of the traditional methodology of teaching Russian as a foreign language and methods of mixed training for the formation of foreign students’ ability to speak. A sub-pattern of mixed training “Change of working areas” is presented, which allows organizing effective development of speaking skills with the help of those activities that are of interest to the student. The use of resources from the Internet also enables to make the learning process engaging, to organize student’s independent work, to involve him in the language practice, activate his vocabulary and knowledge of grammar, helps to distribute time in class rationally. This technology gives the teacher an opportunity to form the linguistic-didactic environment and immerse students in the space of the language under study.

References

  1. Абрамова Я. К. Информационно-образовательные технологии в формировании грамматической связи слов у иностранных студентов (уровень А1): автореф. дисс. … к. пед. н. М., 2015. 21 с.
  2. Просвиркина И. И., Фролова А. М., Чалая Е. Ю. Использование модели смешанного обучения «Смена рабочих зон» при обучении чтению иностранных студентов // Наука и образование: сохраняя прошлое, создаем будущее: сб. ст. XI Междунар. науч.-практ. конф. Пенза: Наука и просвещение, 2017. С. 87-91.
  3. Просвиркина И. И., Фролова А. М., Чалая Е. Ю. Модели смешанного обучения на занятии по русскому языку как иностранному // Филологический аспект. 2017. № 7 (27). С. 49-58.
  4. Хамраева Е. А., Кириенко В. А., Соловьёва А. М. Смешанное обучение русскому языку как иностранному в программе «Русский ассистент» - новая реальность российской высшей школы [Электронный ресурс]. URL: http://ropryal.ru/ wp-content/uploads/2017/05/smeshannoe-obuchenie.pdf (дата обращения: 07.11.2017).

Author information

Irina Ivanovna Prosvirkina

Orenburg State University

Tat'yana Aleksandrovna Sadretdinova

Orenburg State University

Mariya Dmitrievna Yakhno

Orenburg State University

Anastasiya Mikhailovna Frolova

Orenburg State Medical University

About this article

Publication history

  • Published: December 1, 2017.

Keywords

  • русский язык как иностранный
  • смешанное обучение
  • модель
  • обучение говорению
  • уровень
  • Интернет
  • коммуникативное пространство
  • Russian as foreign language
  • mixed training
  • pattern
  • teaching to speak
  • level
  • Internet
  • communicative space

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)