• Original research article
  • December 1, 2017
  • Open access

IMPROVING THE SYSTEM OF ENGLISH TEACHERS’ ADVANCED TRAINING (BY THE EXAMPLE OF THE KOMI REPUBLIC)

Abstract

The article examines the problem of improving the system of teachers’ advanced training in the context of the Russian school system transformation. The results of the survey conducted in the courses for the English language teachers’ advanced training in the Komi Republic are presented. The survey has made it possible to find out their opinion on the modern system of professional development. Based on the analysis of the survey results, recommendations are proposed for improving the system of the English teachers’ advanced training.

References

  1. Об образовании в Российской Федерации [Электронный ресурс]: Федеральный закон от 29.12.2012 г. № 273-ФЗ (принят ГД ФС РФ 21.12.2012 г.). URL: https://duma.consultant.ru/page.aspx?1646176 (дата обращения: 16.08.2017).
  2. Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта среднего (полного) общего образования [Электронный ресурс]: Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации (Минобрнауки России) от 17.05.2012 г. № 413 // Российская газета. 2012. 12 июня. URL: http://rg.ru/2012/06/21/obrstandart-dok.html (дата обращения: 16.08.2017).
  3. Цепелева Е. В. Стандарты 2004 г. и ФГОС второго поколения. Изменения в содержании образования и в подходах к преподаванию (начальная школа) [Электронный ресурс]. URL: http://ext.spb.ru/2011-03-29-09-03-14/78-fgos2/2831--q-2004-q.html (дата обращения: 15.07.2017).

Author information

Nataliya Anatol'evna Strekalova

Syktyvkar State University named after Pitirim Sorokin

About this article

Publication history

  • Published: December 1, 2017.

Keywords

  • повышение квалификации
  • учитель английского языка
  • профессиональное развитие
  • образовательный стандарт
  • профессиональный стандарт
  • компетентность
  • опрос
  • advanced training
  • English teacher
  • professional development
  • educational standard
  • professional standard
  • competence
  • survey

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)