• Original research article
  • June 9, 2008
  • Open access

PROJECT APPROACH TO TEACHING FUTURE TRANSLATORS TO UNDERSTAND

Abstract

In the article the necessity of purposeful teaching future translators to understand with the help of project technique is proved. The specificity of translational understanding is marked and the important conditions of the organization of project teaching of translators are defined.

References

  1. Гусев С. С. Проблема понимания в философии: философско-гносеологический анализ / С. С. Гусев, Г. Л. Тульчинский. - М.: Изд-во полит. лит-ры, 1985. - 192 с.
  2. Жинкин Н. И. Речь как проводник информации / Н. И. Жинкин. - М.: Наука, 1982. - 159 с.
  3. Залевская А. А. Текст и его понимание / А. А. Залевская. - Изд-во Тверского ун-та, 2001. - 177 с.
  4. Кинцан В. Т. Проблема циклического строения понимания / В. Т. Кинцан // Доказательство и понимание. - Киев: Наукова Думка, 1986. - С. 50-58.
  5. Крымский С. Б. Понимание как духовно-практическое освоение мира / С. Б. Крымский // Доказательство и понимание. - Киев: Наукова Думка, 1986. - С. 33-40.
  6. Махотин Д. А. Проектный подход к технологии обучения в системе высшего профессионального образования / Д. А. Махотин // Качество. Инновации. Образование. - 2005. - № 1. - С. 11-21.

Author information

A. Y. Naugolnyh

Perm State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: June 9, 2008.

Keywords

  • обучение пониманию
  • будущие переводчики
  • проектная методика
  • teaching to understand
  • future translators
  • project technique

Copyright

© 2008 The Author(s)
© 2008 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)