• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

GNOSEOLOGICAL PROBLEMATIC IN V. F. ODOEVSKY'S NOVEL «RUSSIAN NIGHTS»

Abstract

In the article V. F. Odoevsky's interpretation of modern science, author's cognition theory, music role in the composition organization of the first Russian philosophical novel are considered.

References

  1. Борн М. Физика в жизни моего поколения. М., 1963.
  2. Маймин Е. А. Владимир Одоевский и его роман «Русские ночи» // Одоевский В. Ф. Русские ночи. Л., 1975.
  3. Одоевский В. Ф. Музыкально-литературное наследие. М., 1956.
  4. Одоевский В. Ф. Русские ночи. Л., 1975.
  5. Паули В. Физические очерки. М., 1975.
  6. Сакулин П. Н. Из истории русского идеализма. Князь В. Ф. Одоевский. М., 1913. Т. I. Ч. 1.
  7. Турьян М. А. «Странная моя судьба…»: о жизни кн. Вл. Одоевского. М., 1991.
  8. Швейцер А. Иоганн Себастьян Бах. М., 2004.

Author information

Oleg Georgievich Egorov

Lyceum in Zheleznodorozhny, Moscow Region

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • гносеология
  • целостное знание
  • кризис науки
  • композиция
  • музыка Баха и Бетховена
  • gnoseology
  • integral knowledge
  • science crisis
  • composition
  • Bach and Beethoven's music

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)