• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

TEXT-FORMING ADVERTIZING CATEGORIES FROM THE POINT OF VIEW OF COMMUNICATIVE APPROACH

Abstract

The object of the analysis of this article is the text-forming categories of modern advertizing which from the point of view of the communicative approach to researching is considered as one of the kinds of influencing discourse. Intentions are considered to be important because exactly the authors' communicative intentions dictate text production - language means choice and their syntactic organization reasoning from the purposeful audience specificity and the speech situation of communication.

References

  1. Кара-Мурза Е. С. «Дивный новый мир» российской рекламы: социокультурные, стилистические и культурно-речевые аспекты // Словарь культуры русской речи. М.: Индрик, 2002. С. 164-186.
  2. Кара-Мурза Е. С., Лейчик В. М. Два подхода к языку рекламы // От слова к делу: сб. докладов. М., 2003. С. 133-145.
  3. Клушина Н. И. Публицистический текст в новой системе стилистических координат // Русская речь. 2008. № 5. С. 43-49.
  4. Лейчик В. М. Реклама как дискурс // Вопросы лингвистики, педагогики и методики преподавания иностранных языков. Ижевск: Издательство Удмуртского университета, 2006. С. 180-204.
  5. Медведева Е. В. Рекламная коммуникация. М.: Едиториал УРСС, 2003. 280 с.
  6. Розенталь Д. Э., Кохтев Н. Н. Язык рекламных текстов. М.: Высшая школа, 1981. 125 с.

Author information

Zarema Kushukovna Hachetsukova

Adygei State University

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • адресант
  • адресат
  • дискурс
  • интенции
  • коммуникативный подход
  • рекламная деятельность
  • утилитарная оценочность
  • потребительское поведение
  • addresser
  • addressee
  • discourse
  • intentions
  • communicative approach
  • advertizing activity
  • utilitarian evaluating
  • consumer behaviour

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)