• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

THE LOT OF KABARDIAN LITERATURE AS THE SUBJECT FOR TEACHING

Abstract

The article is devoted to the problems of Kabardian literature as the subject for teaching. It reveals the contents, purpose and concrete tasks of the discipline Scientific basics of school course (of native literature).

References

  1. Бакова З. Научные основы школьного курса (кабардинская литература): уч. пособие. Нальчик: Полиграфсервис и Т, 2007.
  2. Бакова З. Х., Кумыкова М. М. НОШК. Программа курса. Контрольные вопросы. Тесты. Нальчик: Полиграфсервис и Т, 2009.
  3. Бакъ З. V-XI классхэм папщ1э адыгэ литературэмк1э программэхэмрэ учебникхэмрэ. 1 1ыхьэ. Нальчик: Полиграфсервис и Т, 2005.
  4. Бакъ З. Адыгэ литературэмк1э школ программэхэмрэ зэреджэ тхылъхэмрэ я 1уэхук1э. II 1ыхьэ. Нальчик: Полиграфсервис и Т, 2006.

Author information

Zera Hachimovna Bakova

Kabardino-Balkaria State University named after H. M. Berbekov

Marina Muhamedovna Kumykova

Kabardino-Balkaria State University named after H. M. Berbekov

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • Год учителя
  • школьное образование
  • научные основы школьного курса
  • кабардинская литература как предмет преподавания
  • индивидуальный подход
  • Teacher year
  • school education
  • scientific basics of school course
  • Kabardian literature as the subject for teaching
  • individual approach

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)