• Original research article
  • July 20, 2010
  • Open access

TOURIST ADVERTISING AS A MYTHOLOGICAL TEXT

Abstract

In the article tourist advertising as a mythological text which influencing consumers' consciousness according to the laws of classical mythology constructs the virtual world of a human's existence and the images of his social prestigiousness and forms the recipients' cognitive models is considered.

References

  1. Смазнова О. Ф. Миф как этос культуры в России XIX-XX веков: автореф. дисс. … докт. философ. наук. Великий Новгород, 2009. 37 с.
  2. Суворов Д. А. Характер корреляций основных категорий рекламного текста (на материале английского и русского языков): автореф. дисс. ... канд. филол. наук. М., 2009. 20 с.
  3. Торичко Р. А. Реклама как мифологическая коммуникативная система: автореф. дисс. ... канд. филол. наук. Барнаул, 2001. 24 с.

Author information

Ekaterina Evgenyevna Menshikova

Irkutsk State Linguistic University

About this article

Publication history

  • Published: July 20, 2010.

Keywords

  • туристическая реклама
  • миф
  • коммуникационные принципы мифа
  • tourist advertising
  • myth
  • myth communicative principles

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)