TOURIST ADVERTISING AS A MYTHOLOGICAL TEXT
Abstract
In the article tourist advertising as a mythological text which influencing consumers' consciousness according to the laws of classical mythology constructs the virtual world of a human's existence and the images of his social prestigiousness and forms the recipients' cognitive models is considered.
References
- Смазнова О. Ф. Миф как этос культуры в России XIX-XX веков: автореф. дисс. … докт. философ. наук. Великий Новгород, 2009. 37 с.
- Суворов Д. А. Характер корреляций основных категорий рекламного текста (на материале английского и русского языков): автореф. дисс. ... канд. филол. наук. М., 2009. 20 с.
- Торичко Р. А. Реклама как мифологическая коммуникативная система: автореф. дисс. ... канд. филол. наук. Барнаул, 2001. 24 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: July 20, 2010.
Keywords
- туристическая реклама
- миф
- коммуникационные принципы мифа
- tourist advertising
- myth
- myth communicative principles
Copyright
© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC