• Original research article
  • July 20, 2010
  • Open access

SPECIFICITY OF RHETORIC STRATEGIES USE IN TALK-SHOW PRESENTERS' SPEECH

Abstract

The article tackles the question of the specificity of a talk-show presenter's speech. Speech behaviour strategies are described by the example of talk-shows Cultural revolution and Let them talk. The author concludes that the use of cooperative or conflict strategies of speech behaviour mainly depends on the specificity of the supposed telecast addressee.

References

  1. Голанова Е. И. Активные процессы в сфере публичного общения // Современный русский язык: активные процессы на рубеже XX-XXI веков. М., 2008.
  2. Иссерс О. С. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи: автореферат дисс. … докт. филол. наук. Екатеринбург, 1999.
  3. Ланских А. В. Речевое поведение участников реалити-шоу: коммуникативные стратегии и тактики: автореферат дисс. … канд. филол. наук. Екатеринбург, 2008.
  4. Ларина Е. Е. Лингвопрагматические особенности ток-шоу как жанра телевизионного дискурса (на материале американских телевизионных программ): дисс. ... канд. филол. наук. Волгоград, 2004.
  5. Попова Т. И. Телеинтервью в коммуникативно-прагматическом аспекте. СПб.: Филологический факультет СПбГУ, 2002.

Author information

Esila Havazhievna Mitsieva

Volgograd State University

About this article

Publication history

  • Published: July 20, 2010.

Keywords

  • ток-шоу
  • роль ведущего
  • аргументация
  • конфликтные стратегии
  • кооперативные стратегии
  • talk-show
  • presenter role
  • argumentation
  • conflict strategies
  • cooperative strategies

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)