• Original research article
  • July 20, 2010
  • Open access

SYSTEM APPROACH TO ENGLISH COURSE DESIGNING

Abstract

The article is devoted to the system approach to English course designing. The authors consider the parameters and criteria of English course designing in a higher educational establishment and the process of course designing.

References

  1. Малетина Л. В., Собинова Л. А. Развитие профессиональных мотивов в процессе изучения иностранного языка // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2010. № 1 (5). Ч. 2.
  2. Сумцова О. В. Формирование мотивации к изучению иностранного языка у студентов технических вузов // Там же. Тамбов: Грамота, 2009. № 2 (4).
  3. Graves K. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Thomson Heinle, 2000.
  4. Shulman L. Knowledge and teaching: foundations of the new reform // Harvard education review. 1987. № 1 (57).

Author information

Elena Viktorovna Riabtseva

Tambov State Technical University

Anna Anatolyevna Arestova

Tambov State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: July 20, 2010.

Keywords

  • разработка учебного курса (УК)
  • контекст УК
  • контент УК
  • педагогическое обоснование
  • цели и задачи обучения иностранному языку
  • course designing
  • course context
  • course content
  • pedagogical substantiation
  • goals and objectives of English language teaching

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)