• Original research article
  • December 10, 2010
  • Open access

PERSPECTIVES OF PROJECT METHODS USING WHILE HOLDING OFF-HOUR FOREIGN LANGUAGE EVENTS WITH THE STUDENTS OF NON-LANGUAGE SPECIALITIES OF INSTITUTE OF NATURAL RESOURCES OF TOMSK POLYTECHNIC UNIVERSITY

Abstract

The article is devoted to the description of the perspectives of project methods using while holding off-hour foreign language events with the students of non-language specialities of Institute of Natural Resources, which stimulates the development of students' thinking activity and creative potential and the rise of motivation level as far as a foreign language studying is concerned.

References

  1. Полат Е. С. Интернет в гуманитарном образовании: учебное пособие для вузов. М.: Владос, 2002. 336 с.
  2. Полат Е. С. Интернет на уроках иностранного языка // Иностранные языки в школе. 2001. № 2-3.
  3. Сысоев П. В., Евстигнеев М. Н. Использование современных учебных Интернет-ресурсов в обучении иностранному языку и культуре // Язык и культура. 2008. № 2. С. 100-110.
  4. Сысоев П. В., Евстигнеев М. Н. Создание авторских учебных Интернет-ресурсов по иностранному языку [Электронный ресурс] // Эйдос: Интернет-журнал. 2008. 16 мая. URL: http://www.eidos.ru/journal/2008/0516-4.htm (дата обращения: 11.10.2010).
  5. Титова С. В. Ресурсы и службы Интернета в преподавании иностранных языков. М.: Изд-во Московского университета, 2003. 267 с.

Author information

Nadejda Sergeevna Kovalenko

Tomsk Polytechnic University

Yuliya Vladimirovna Kolbysheva

Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: December 10, 2010.

Keywords

  • иностранный язык для студентов неязыковых специальностей
  • Интернет-технологии
  • учебные Интернет-материалы
  • личностно-ориентированный подход
  • оптимизации и эффективность учебного процесса
  • foreign language for students of non-language specialities
  • project methods
  • off-hour foreign language events
  • team mini-project
  • rise of motivation level as far as a foreign language studying is concerned

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)