• Original research article
  • December 10, 2010
  • Open access

TEACHING PROFESSIONALLY ORIENTED FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATION IN A TECHNICAL INSTITUTE OF HIGHER EDUCATION

Abstract

The review of the existing points of view considering teaching professionally oriented foreign language communication in a technical institute of higher education is given in the article. The authors prove the necessity to teach a foreign language communication only by means of communication itself as it is one of the ways of the realization of educational, cognitive and developing aims of teaching.

References

  1. Дорофеев Ф. Профессиональная компетентность как показатель качества образования // Высшее образование в России. 2005. № 4. С. 30-33.
  2. Евдокимова М. Г. Проблемы теории и практики информационно-коммуникационных технологий обучения иностранным языкам: монография. М., 2004. 312 с.
  3. Пассов Е. И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению: пособие для учителей иностранного языка. М.: Просвещение, 1985. 208 с.
  4. Сальская Л. К. Обучение профессионально ориентированному иноязычному общению: монография. Таганрог: ТТИЮФУ, 2009. 198 с.

Author information

Lidiya Vladimirovna Pokushalova

Национальный исследовательский Томский политехнический университет

Ludmila Timofeevna Serebryakova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: December 10, 2010.

Keywords

  • профессионально-ориентированное обучение
  • иноязычное общение
  • профессиональная коммуникация
  • современная концепция обучения
  • professionally oriented teaching
  • foreign language communication
  • professional communication
  • modern conception of teaching

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)