TEACHING PROFESSIONALLY ORIENTED FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATION IN A TECHNICAL INSTITUTE OF HIGHER EDUCATION
Abstract
The review of the existing points of view considering teaching professionally oriented foreign language communication in a technical institute of higher education is given in the article. The authors prove the necessity to teach a foreign language communication only by means of communication itself as it is one of the ways of the realization of educational, cognitive and developing aims of teaching.
References
- Дорофеев Ф. Профессиональная компетентность как показатель качества образования // Высшее образование в России. 2005. № 4. С. 30-33.
- Евдокимова М. Г. Проблемы теории и практики информационно-коммуникационных технологий обучения иностранным языкам: монография. М., 2004. 312 с.
- Пассов Е. И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению: пособие для учителей иностранного языка. М.: Просвещение, 1985. 208 с.
- Сальская Л. К. Обучение профессионально ориентированному иноязычному общению: монография. Таганрог: ТТИЮФУ, 2009. 198 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: December 10, 2010.
Keywords
- профессионально-ориентированное обучение
- иноязычное общение
- профессиональная коммуникация
- современная концепция обучения
- professionally oriented teaching
- foreign language communication
- professional communication
- modern conception of teaching
Copyright
© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC