• Original research article
  • October 15, 2010
  • Open access

THE PROBLEM OF DISCOURSE IN THE KAZAKH LINGUISTICS (BY THE EXAMPLE OF TRADE RELATIONS)

Abstract

In this article the problem of discourse is for the first time considered on the basis of the attributes of trade interrelations. Together with the earlier definitions of discourse the author gives his own point of view at this problem supporting it with concrete examples from the present-day reality. Consensus of communication is the peculiarities of the communication itself in the commerce sector.

References

  1. Арутюнова Н. Д. Дискурс // Лингвистический энциклопедический словарь. М., 1990.
  2. Вардуль И. Ф. Основы описательной лингвистики (синтаксис и супрасинтаксис). М.: Наука; Главная редакция восточной литературы, 1977.
  3. Николаева Т. Н. О функциональных категориях линейной грамматики // Синтаксис текста. М.: Наука, 1979.
  4. Нургожина Ш. И. Вербальный интеракт: теоретические основы, функционирование структура: дисс. … д-ра филол. наук. Алматы, 1999.
  5. Степанов Ю. С. Методы и принципы современной лингвистики. М.: Едиториум УРСС, 2003.

Author information

Nurlybek Mamanovich Aubakirov

Karaganda State Technical University, Kazakhstan

About this article

Publication history

  • Published: October 15, 2010.

Keywords

  • вербальный интеракт
  • дискурс
  • лингвистика
  • грамматика
  • лексикон
  • диалог
  • пресуппозиция
  • семантическая пресуппозиция
  • прагматическая пресуппозиция
  • презумпция
  • контекст
  • ментальный процесс
  • экстралингвистический фактор
  • коммуникант
  • вербальное - невербальное отношение
  • verbal interact
  • discourse
  • linguistics
  • grammar
  • lexicon
  • dialogue
  • presupposition
  • semantic presupposition
  • pragmatic presupposition
  • presumption
  • context
  • mental process
  • extra-linguistic factor
  • communicant
  • verbal, nonverbal relation

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)