• Original research article
  • March 29, 2011
  • Open access

SOCIAL CONTEXT ROLE IN TEACHING FOREIGN COMMUNICATION

Abstract

The article reveals the content of the notion situational context. Communicative situation structure analysis is carried out. To the authors' point of view taking into account its components suggests the creation of favourable conditions for the development of students' foreign communication skills.

References

  1. Арнольд И. В. Стилистика английского языка. М., 1990.
  2. Беликов В. И., Крысин Л. П. Социолингвистика. М., 2001.
  3. Вайсбурд М. Л. Использование учебно-речевых ситуаций при обучении устной речи на иностранном языке: учебное пособие. Обнинск: Титул, 2001. 128 с.
  4. Усвят Н. Д. Формирование профессионально-ориентированной иноязычной межкультурной коммуникативной компетенции студентов экономических специальностей вузов: дисс. … к.п.н. Барнаул, 2008. 211 с.
  5. Belz J., Muller-Hartmann A. Teachers as Intercultural Learners: Negotiating German-American Telecollaboration along the Institutional Fault Line // The Modern Language Journal. 2003. № 87 (1). Р. 71-89.
  6. Eerdmans S., Prevignano C., Thibault P. Language and Interaction: discussions with J. J. Gumperz. Amsterdam: Benjamins, 2002. 165 p.

Author information

Natal'ya Aleksandrovna Belenyuk

Tomsk Polytechnic University

Tamara Nikolaevna Belenyuk

Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: March 29, 2011.

Keywords

  • социальный контекст
  • коммуникативная ситуация
  • ситуативные переменные
  • иностранный язык
  • межкультурная коммуникация
  • social context
  • communicative situation
  • situational variables
  • foreign language
  • inter-cultural communication

Copyright

© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)