SOCIAL CONTEXT ROLE IN TEACHING FOREIGN COMMUNICATION
Abstract
The article reveals the content of the notion situational context. Communicative situation structure analysis is carried out. To the authors' point of view taking into account its components suggests the creation of favourable conditions for the development of students' foreign communication skills.
References
- Арнольд И. В. Стилистика английского языка. М., 1990.
- Беликов В. И., Крысин Л. П. Социолингвистика. М., 2001.
- Вайсбурд М. Л. Использование учебно-речевых ситуаций при обучении устной речи на иностранном языке: учебное пособие. Обнинск: Титул, 2001. 128 с.
- Усвят Н. Д. Формирование профессионально-ориентированной иноязычной межкультурной коммуникативной компетенции студентов экономических специальностей вузов: дисс. … к.п.н. Барнаул, 2008. 211 с.
- Belz J., Muller-Hartmann A. Teachers as Intercultural Learners: Negotiating German-American Telecollaboration along the Institutional Fault Line // The Modern Language Journal. 2003. № 87 (1). Р. 71-89.
- Eerdmans S., Prevignano C., Thibault P. Language and Interaction: discussions with J. J. Gumperz. Amsterdam: Benjamins, 2002. 165 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 29, 2011.
Keywords
- социальный контекст
- коммуникативная ситуация
- ситуативные переменные
- иностранный язык
- межкультурная коммуникация
- social context
- communicative situation
- situational variables
- foreign language
- inter-cultural communication
Copyright
© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC