• Original research article
  • March 29, 2011
  • Open access

COMPUTER TECHNOLOGIES ROLE AND PLACE IN LANGUAGE TEACHING PROCESS

Abstract

The article reveals computer technologies use peculiarities in language teaching process. Special attention is paid to different electronic resources technological feasibilities, their role in the second language learning process is underlined. Besides, the recommendations concerning educational process organization with the help of technical feasibilities are suggested.

References

  1. Қадашева Қ. Қазақ тілі: оқытудың тиімді әдістемелері. А., 2000.
  2. Қайырбекова А. Жаңа модульдік технология бойынша тіл үйрету мәселелері // Ұлағат. 2002. № 3.
  3. Китайгородская Г. А. Методические основы интенсивного обучения иностранным языкам. М.: Издание Московского университета, 1986. С. 305.
  4. Колкер Я. М. Практическая методика обучения иностранному языку: учебное пособие. М., 2000. С. 425.
  5. Маслыко Е. А. Настольная книга преподавателя иностранного языка. Минск: Высшая школа, 1999. С. 215.
  6. Оразбаева Ф. Тілдік қатынас: теориясы және әдістемесі. А.: РБК, 2001. 272 б.
  7. Султангалиева М. Д. Инновационная технология в организации высшего профессионального образования: доклад. Костанай, 2003. C. 256-260.

Author information

Kalamkas Sagindykovna Kalybekova

Karaganda State Technical University

Bakhyt Manatovna Aitbaeva

Karaganda State University named after E. A. Buketov

About this article

Publication history

  • Published: March 29, 2011.

Keywords

  • применение компьютерных технологий в процессе обучения
  • методы обучения компьютерными технологиями
  • основные направления использования компьютера
  • компоненты компьютерных технологий в учебном процессе
  • интерактивность
  • мультимедийность
  • моделинг
  • коммуникативность
  • продуктивность
  • computer technologies application in educational process
  • methods of teaching by computer technologies
  • computer use main areas
  • computer technologies components in educational process
  • interactivity
  • multimedia character
  • modeling
  • communicativeness
  • productivity

Copyright

© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)