• Original research article
  • March 29, 2011
  • Open access

STAGES OF WORK WITH VIDEO MATERIALS IN A FOREIGN LANGUAGE IN A TECHNICAL INSTITUTE OF HIGHER EDUCATION (BY THE EXAMPLE OF INSTITUTE OF NATURAL RESOURCES OF TOMSK POLYTECHNIC UNIVERSITY)

Abstract

The article is devoted to the description of the stages of work with video materials in a foreign language while teaching a foreign language to the students of non-linguistic specialties of Institute of Natural Resources of Tomsk Polytechnic University. Correctly chosen video materials stimulate the many-sided development of future specialists, the realization of the most effective conditions of their training, the intensification of the process of a foreign language teaching and also the increase of the motivation to study a foreign language by the students of non-linguistic specialties.

References

  1. Барменкова О. И. Видеозанятия в системе обучения иностранной речи // Иностранные языки в школе. 1999. № 3. С. 20-23.
  2. Дубровин М. И. Учебное кино и диафильмы в обучении английскому языку в средней школе: пособие для учителей средней школы. М.: Просвещение, 1979. 143 с.
  3. Ильченко Е. В. Использование видеозаписи на уроках английского языка // Первое сентября (Английский язык). 2003. № 9. С. 7-10.
  4. Настольная книга преподавателя иностранного языка: справочное пособие / Е. А. Маслыко и др. Минск: Высшая школа, 2004. 522 с.
  5. Писаренко В. И. Особенности организации работы с видеофильмами // Перспективные информационные технологии и интеллектуальные системы. 2002. № 10. С. 77-83.

Author information

Nadezhda Sergeevna Kovalenko

National Research Tomsk Polytechnic University

Yuliya Vladimirovna Kolbysheva

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: March 29, 2011.

Keywords

  • иностранный язык для студентов неязыковых специальностей
  • повышение мотивации
  • оптимизации и эффективность учебного процесса
  • учебные видеоматериалы
  • дотекстовый / текстовый / послетекстовый этап
  • foreign language for students of non-linguistic specialties
  • motivation increase
  • training optimization and effectiveness
  • educational video materials
  • pre-text / text / post-text stage

Copyright

© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)