• Original research article
  • March 29, 2011
  • Open access

THE ORGANIZATION OF INDEPENDENT WORK OF STUDENTS STUDYING FOREIGN LANGUAGE IN TECHNICAL INSTITUTION OF HIGHER EDUCATION USING INTERNET TECHNOLOGIES

Abstract

In the article some questions concerning independent work organization change in higher education system are considered. Special attention is paid to information technologies helping to organize independent work more effectively.

References

  1. Батыршина А. Р. Условия организации самостоятельной работы [Электронный ресурс]. URL: http://psy-course.ru/pedagogicheskaya-psihologiya/organizaciya-samostoyat-raboty/usloviya-organizacii-samosto yatelnoj-raboty
  2. Болсуновская Л. М., Диденко А. В., Власова М. В., Щеголихина Ю. В. Рабочая программа 1-2 курсов по иностранному языку кафедры ИЯПР НИТПУ. С. 20.
  3. Елизаров А. С. Информационно-технологическая поддержка деятельности преподавателя по организации самостоятельной работы студентов при обучении иностранному языку [Электронный ресурс]: дисс. … канд. пед. наук: 13.00.02. СПб., 2005. 172 с. URL: http://www/lib.ua-ru.net/diss//con/159745.html
  4. Сидоренко Т. В. Самостоятельная работа студентов технического вуза в профессионально-ориентированном обучении иностранному языку: условия оптимизации. Т.: Вестник ТГПУ, 2010. Вып. 1 (91). С. 127-129.
  5. Сысоев П. В., Евстигнеев М. Н. Методика обучения иностранному языку с использованием новых информационно-коммуникативных Интернет-технологий. М.: Глосса-пресс; Ростов н/Д: Феникс, 2010. 182 с.

Author information

Ekaterina Viktorovna Kulagina

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: March 29, 2011.

Keywords

  • самостоятельная работа студентов
  • информационные технологии
  • Интернет-ресурсы
  • процесс обучения
  • навыки и умения
  • nts' independent work
  • information technologies
  • Internet-resources
  • teaching process
  • skills and abilities

Copyright

© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)