SOCIAL-CULTURAL COMPETENCE FORMATION THROUGH VIDEO COURSES
Abstract
The article tackles the types of work with video materials. Special attention is paid to the formation of social-cultural competence and the author draws teachers' attention to fulfilling the following tasks: to use visual information, first of all, as the reason for working with the word; to draw students' attention to the behavioral peculiarities of the representatives of another culture and carry out inter-cultural comparison; to cultivate tolerance.
References
- Братимов О. В., Горский Ю. М., Делягин М. Г., Коваленко А. А. Практика глобализации: игры и правила новой эпохи. М.: ИНФРА-М, 2000. С. 38.
- Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. М., 1977.
- Степанов Ю. С. Изменчивый образ языка в науке ХХ века // Язык и наука конца ХХ века. М., 1995. С. 81.
- Brandi Marie-Luise. Video im Deutschunterricht. Berlin - Leipzig - Wien - New York: Langenscheidt, 1996. S. 8-13.
- Leger Brosnahan. Russian and English: Non-Verbal Communication. М.: БиЛингва, 1998. P. 29.
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 29, 2011.
Keywords
- социокультурная компетенция
- коммуникативно-деятельностный подход
- учебный видеокурс
- работа с информационными каналами
- страноведческая информация
- поведенческие особенности
- межкультурное сравнение
- гипотеза языковой относительности Сепира-Уорфа
- культура низкого контекста
- эксплицитность / имплицитность информации
- проксемика
- толерантность
- social-cultural competence
- communicative-action approach
- educational video course
- work with informational channels
- country-specific information
- behavioral peculiarities
- inter-cultural comparison
- Sapir-Whorf hypothesis of linguistic relativity
- low context culture
- explicit information / implicit information
- proxemics
- tolerance
Copyright
© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC