TO THE PROBLEM OF THE LEXICOGRAPHIC ANALYSIS OF DICTIONARIES: GREENWOOD DICTIONARY OF EDUCATION
Abstract
The author describes the technique of carrying out the lexicographic analysis of dictionaries and the results of its use by the example of the analysis of Greenwood Dictionary of Education and pays special attention to the problem of the undeveloped state of the terminological system of higher education at the international level and to the necessity of solving this problem in connection with educational space integration.
References
- Девкин В. Д. Очерки по лексикографии. М.: Прометей, 2000. 395 с.
- Денисов П. Н. Основные проблемы теории лексикографии: автореф. дисс. … д-ра филол. наук. М., 1976. 43 с.
- Карпова О. М. Английская лексикография: учеб. пособие для студ. филол. фак. высш. учеб. заведений. М.: Издательский центр «Академия», 2010. 176 с.
- Кудашев И. С. Проектирование переводческих словарей специальной лексики // Helsinki University Translation Studies: monograph 3. Helsinki: Helsinki University Print, 2007. 443 c.
- Якимович Ю. К. О нормативах построения словника переводных специальных словарей // Тетради переводчика: науч.-теорет. сборник. М.: Междунар. отношения, 1976. Вып. 13. С. 106-115.
- Snow C. Foreword // Greenwood Dictionary of Education / edited by John W. Collins III and Nancy Patricia O'Brien. 2003. P. 6-7.
- The Greenwood Dictionary of Education / edited by John W. Collins III and Nancy Patricia O'Brien. 2003. 444 p.
- Williams M. Review // Library Journal. 2004. April 1. P. 85.
Author information
About this article
Publication history
- Published: July 7, 2011.
Keywords
- лексикографический анализ
- словарь педагогических терминов
- мегаструктура словаря
- макроструктура словаря
- микроструктура словаря
- Greenwood Dictionary of Education
- lexicographic analysis
- dictionary of pedagogical terms
- mega-structure of dictionary
- macro-structure of dictionary
- micro-structure of dictionary
Copyright
© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC