• Original research article
  • July 7, 2011
  • Open access

THE PRINCIPLE OF FORMING, MASTERING AND PRESERVING SPIRITUAL CULTURE WHILE TEACHING FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The author presents the principle of forming, mastering and preserving spiritual culture basing on the positions of traditional and modern linguistics as one of the specific principles of teaching linguistic disciplines.

References

  1. Белинский В. Г. Собрание сочинений: в 3-х т. М.: ОГИЗ, 1948. Т. 3. 928 с.
  2. Березин Ю. Н. Содержание гуманитарного образования в школе: теоретическое обоснование и технологии конструирования. 2-е дополн. изд. Самара: Изд. СамГПУ, 2004. 276 с.
  3. Милосердова Е. В. Национально-культурные стереотипы и проблемы межкультурной коммуникации // Иностранные языки в школе. 2004. № 3. С. 80-84.
  4. Сепир Э. Избранные труды по языкознанию и культурологии. М.: Прогресс, 1993. 276 с.
  5. Уорф Б. Л. Отношение норм поведения и мышления к языку // Новое в лингвистике. М.: Изд-во иностранной литературы, 1960. Вып. 1.

Author information

Elena Gennad'evna Bukhvalova

Samara State Agricultural Academy

About this article

Publication history

  • Published: July 7, 2011.

Keywords

  • духовная культура
  • прагматическая интерференция
  • культурный фон
  • национальные ценности
  • spiritual culture
  • pragmatic interference
  • cultural background
  • national values

Copyright

© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)