MARKERS OF AESTHETIC LANGUAGE FUNCTION IN MARKETING DISCOURSE
Abstract
In the article aesthetic language function in marketing communication discourse is analyzed. Special attention is paid to the markers and the ways of achieving statement expressiveness in the context of marketing discourse.
References
- Арутюнова Н. Д. Язык и мир человека. М.: Языки русской культуры, 2008. 896 с.
- Витгенштейн Л. Избранные работы / пер. с англ. и нем. В. Руднева. М.: Территория будущего, 2005. 440 с.
- Курилович Н. В. Реализация эстетической функции языка в рекламе // Бодуэновские чтения: Бодуэн де Куртенэ и современная лингвистика: междунар. науч. конф. (Казань, 11-13 дек. 2001 г.): труды и материалы: в 2-х т. / под общ. ред. К. Р. Галиуллина, Г. А. Николаева. Казань: Изд-во Казан. ун-та, 2001. Т. 1. С. 29-30.
- Потебня А. А. Слово и миф. М.: Правда, 1989. 624 с.
- Серио П. Анализ дискурса во французской школе: дискурс и интердискурс // Семиотика: антология / сост. Ю. С. Степанов. М.: Деловая книга, 2001. 702 с.
- Якобсон Р. О. Избранные работы. М.: Прогресс, 1985. 460 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: July 7, 2011.
Keywords
- языковые единицы
- преобразование
- экспрессивный синтаксис
- семантическая многоплановость
- информационно-коммуникативный характер
- эстетическое воздействие
- language units
- transformation
- expressive syntax
- semantic diversity
- informational-communicative character
- aesthetic impact
Copyright
© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC