• Original research article
  • July 7, 2011
  • Open access

MARKERS OF AESTHETIC LANGUAGE FUNCTION IN MARKETING DISCOURSE

Abstract

In the article aesthetic language function in marketing communication discourse is analyzed. Special attention is paid to the markers and the ways of achieving statement expressiveness in the context of marketing discourse.

References

  1. Арутюнова Н. Д. Язык и мир человека. М.: Языки русской культуры, 2008. 896 с.
  2. Витгенштейн Л. Избранные работы / пер. с англ. и нем. В. Руднева. М.: Территория будущего, 2005. 440 с.
  3. Курилович Н. В. Реализация эстетической функции языка в рекламе // Бодуэновские чтения: Бодуэн де Куртенэ и современная лингвистика: междунар. науч. конф. (Казань, 11-13 дек. 2001 г.): труды и материалы: в 2-х т. / под общ. ред. К. Р. Галиуллина, Г. А. Николаева. Казань: Изд-во Казан. ун-та, 2001. Т. 1. С. 29-30.
  4. Потебня А. А. Слово и миф. М.: Правда, 1989. 624 с.
  5. Серио П. Анализ дискурса во французской школе: дискурс и интердискурс // Семиотика: антология / сост. Ю. С. Степанов. М.: Деловая книга, 2001. 702 с.
  6. Якобсон Р. О. Избранные работы. М.: Прогресс, 1985. 460 с.

Author information

Svetlana Nikolaevna Dolzhikova

Russian State Trade-Economic University

About this article

Publication history

  • Published: July 7, 2011.

Keywords

  • языковые единицы
  • преобразование
  • экспрессивный синтаксис
  • семантическая многоплановость
  • информационно-коммуникативный характер
  • эстетическое воздействие
  • language units
  • transformation
  • expressive syntax
  • semantic diversity
  • informational-communicative character
  • aesthetic impact

Copyright

© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)