• Original research article
  • December 5, 2011
  • Open access

GRAMMAR SKILLS FORMATION ON VISUAL METHODS BASIS WHILE TEACHING FOREIGN LANGUAGE IN TECHNICAL HIGHER EDUCATION INSTITUTION (BY THE EXAMPLE OF INSTITUTE OF NATURAL RESOURCES OF TOMSK POLYTECHNIC UNIVERSITY)

Abstract

The authors consider the peculiarities of grammar skills formation on visual methods basis while teaching foreign language to the students of the non-linguistic specialities of the Institute of Natural Resources of Tomsk Polytechnic University. Visual teaching aids use with the purpose of language material explaining facilitation, its mastering and further use in speech is very important while forming grammar skills.

References

  1. Азимов Э. Г. Словарь методических терминов (теория и практика преподавания языков). СПб.: Златоуст, 1999.
  2. Артемов В. А. Психология обучения иностранным языкам. М.: Просвещение, 1969.
  3. Грачева Н. П. О комплексном использовании средств наглядности в овладении грамматической стороной устной речи // Иностранные языки в школе. 1991. № 1. С. 27-30.
  4. Настольная книга преподавателя иностранного языка: справ. пособие / Е. А. Маслыко, П. К. Бабинская, А. Ф. Будько, С. И. Петрова. 8-е изд. Минск: Вышейшая школа, 2003.
  5. Проблема навыков и умений в обучении иностранным языкам: учебное пособие / под ред. Е. И. Пассова, Е. С. Кузнецовой. Воронеж: НОУ «Интерлингва», 2002.

Author information

Yuliya Vladimirovna Kolbysheva

National Research Tomsk Polytechnic University

Nadezhda Sergeevna Kovalenko

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: December 5, 2011.

Keywords

  • иностранный язык для студентов неязыковых специальностей
  • формирование грамматических навыков
  • рецептивные и экспрессивные грамматические навыки
  • виды речевой деятельности
  • речевая ситуация
  • развитие языковой наглядности
  • применение наглядных средств обучения
  • foreign language for students of non-linguistic specialities
  • grammar skills formation
  • receptive and expressive grammar skills
  • speech behavior types
  • speech situation
  • language visualization development
  • visual teaching aids use

Copyright

© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)