• Original research article
  • December 5, 2011
  • Open access

INFORMATIONAL-COMMUNICATIVE TECHNOLOGIES IMPLEMENTATION IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL ENGLISH TEACHING TO THE STUDENTS (MASTERS) OF INSTITUTE OF NATURAL RESOURCES

Abstract

The authors discuss the topical problem of computer technology implementation during professional foreign language classes and show that IT-technologies implementation allows to optimize foreign language teaching, to raise technical disciplines students' motivation, to increase the efficiency of students' independent work organization and to diversify the forms and types of activity during practical classes.

References

  1. Виштак О. В. Некоторые аспекты конструктивных критериев учебных материалов // Вестник Московского университета. Серия 20. Педагогическое образование. 2006. № 2. С. 55-62.
  2. Концепция создания и развития единой системы образования в России [Электронный ресурс]. URL: http://de/unicor.ru/science/groundwork/concept.html
  3. Смольянникова И. А. Ресурсы ИКТ как технологическая составляющая учебной среды для формирования иноязычной компетенции [Электронный ресурс] // Информационные технологии в образовании - 2003: материалы конференции. URL: http://ito.edu.ru/2003/II/2/II-2-2196.html
  4. Соловов А. В. Проектирование компьютерных систем учебного назначения: учебное пособие. Самара, 1994.
  5. Хортон У., Хортон К. Электронное обучение: инструменты и технологии. М.: КУДИЦ-ОБРАЗ, 2005. 640 с.

Author information

Irina Alekseevna Matveenko

National Research Tomsk Polytechnic University

Luiza Vasil'evna Nadeina

National Research Tomsk Polytechnic University

Tat'yana Valerievna Korotchenko

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: December 5, 2011.

Keywords

  • информационные технологии
  • профессиональный иностранный язык
  • самостоятельная работа студентов
  • мотивация
  • источники информации
  • инновационные методы преподавания иностранного языка
  • information technology
  • professional foreign language
  • students' independent work
  • motivation
  • sources of information
  • innovative methods of foreign language teaching

Copyright

© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)