ADVERTISING CREOLIZED DISCOURSE INTERPRETATION
Abstract
The author discusses the content and features of the notion advertising creolized discourse, pays special attention to the communicative component of the phenomenon under discussion and suggests the interpretation of advertising creolized discourse by dividing complex phenomenon into separate components.
References
- Арутюнова Н. Д. Дискурс // Языкознание: большой энциклопедический словарь / под ред. В. Н. Ярцева. М.: Большая российская энциклопедия, 1998. С. 136-137.
- Ворошилова М. Б. Креолизованный текст: аспекты изучения // Политическая лингвистика. Екатеринбург: Урал. гос. пед. ун-т, 2006. Вып. 20. С. 180-189.
- Дейк Т. А. Язык. Познание. Коммуникация. М.: Прогресс, 1998. 307 с.
- Кибрик А. А. Модус, жанр и другие параметры классификации дискурсов [Электронный ресурс]. URL: http://www.philol.msu.ru (дата обращения: 16.04.2010).
- Пиз А. Язык жестов. Воронеж: НПО «Модек», 1992. 218 с.
- Рафел М., Рафел Н. Как завоевать клиента. СПб.: Питер, 2006. 352 с.
- Якобсон Р. О. Речевая коммуникация. Язык в отношении к другим системам коммуникации // Якобсон Р. О. Избранные работы. М.: Прогресс, 1985. С. 306-330.
- Stubbs M. Discourse Analysis: the Sociolinguistic Analysis of Natural Language (Language in Society). Oxford: Blackwell, 1983. 279 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: December 5, 2011.
Keywords
- дискурс
- креолизованный текст
- коммуникативный акт
- вербальные и невербальные средства коммуникации
- discourse
- creolized text
- communicative act
- verbal and non-verbal means of communication
Copyright
© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC